Equipe-sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bullis1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 134
B

bullis1

Är det någon som har erfarenhet om hur Equipe-sadlar är kvalitetsmässigt? Positiva saker eller negativa saker?

Provsatt några stycken på Scandinavium och tyckte de var jättesköna men jag vet ingen som har en sådan sadel så därför är jag lite nyfiken på hur de är innan jag bestämmer mig.

Sv: Equipe-sadlar?

Är också ute efter en sådan men alla verkar ha olika uppfattningar om den:confused:

Men vad har du hört för uppfattningar då? Jag har nämligen försökt att fråga runt men inte hört något alls!

vissa säger att det är en jätte bra sadel medans andra sägar att det är ofta fel på dem och att man måste skicka dem till italien om man skall stoppa om dem ir liknande..:confused:

Min sadel har jag haft i drygt ett år och den är absolut i nyskick fortfarande, inte sliten någonstans, trots dagligt användande. Lätt den skönaste sadeln jag suttit i och de som testat den håller med. Har hört massor av obefogat skitsnack om märket men av de som har dem har jag aldrig hört något klagande.

Den ligger tight runt manken i början men formar sig fort och nu är den perfekt. Värd varenda krona.

jag kan berätta min erfarenhet från equipe sadlarna...
min ponny fick en sådan för 5-6 år sedan (en av de första sadlarna som tillverkades) allt funkade jättebra och när jag för 2 år sedan köpte stor häst så bytte vi in den sadlen och köpte en till storhästen... denna sadlen funkade också jättebra (dock tappat lite färg)i 1 år tills vi köpte en till häst! när vi köpte den så beställde vi en sadel (equipe) till henne. men 2 dagar efter utprovningen märkte vi att min "gammla" häst sadel inte låg så bra på honom men min gammla sadel låg bra på nya hästen.. så vi ringde susann och sa att vi skulle köpa en till min gammla häst och det va helt OK! (hon hade redan tagit hans mått) 10 v senare kommer sadlen men dom hade gjort den efter nya hästen i afl.. så den skickades tillbaka (passade inte nya hästen som va en unghäst och hade musklats mkt...) 10 v senare kommer tillslut sadlen och är fel IGEN:devil: så den skickades tillbaka och jag fick låna en sadel av henne som jag skulle ha sålänge (dock 1 str för vid men med padd gick alledes utmärkt) sen efter 10 veckor kommer tillslut min sadle 3dje gången gillt? NEJ fel igen.. då köpte vi istället sadlen jag hade på lån och den funkar bra!
den equipe sadlen som jag sett som har vart finast är den jag hade till min ponny...altså den älsta av alla!!! så lädret är inte fullt lika bra! men jag kan kanske ta några bilder på dem jag har nu om jag hinner ngn dag:idea: men en sak kan jag säga Världens skönaste sadel

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 312
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31