Er bästa kick-off!

Aliche

Trådstartare
Jag tänkte försöka sätta ihop en rolig kick-off med jobbet då det är några nyanställda och det är alltid roligt och bra att skapa sammanhållning, speciellt på en mindre arbetsplats. Men jag är inte jättesåld på någon av de "färdiga" koncepten som eventfirmorna erbjuder så vad är den bästa kick-offen ni varit med på och varför var den så bra, vad gjorde ni, vad åt ni, längd på aktiviteten, hur många. Ja ni fattar :)

Hit me!

Vi paddlade kanot! Vi var ute hela dagen och paddlade kanot genom åar och insjöar och fick hjälpa varandra när vattnet var lågt och stenarna höga. :D

I mitten hade en fixat lunch som vi åt. När vi nått vårt mål blev vi upphämtade och åkte hem, fixade iordning oss och åkte sen till en restaurang för att äta. Jättetrevligt och ganska enkelt. :)

Det lät ju trevligt men kanske något för varmare väder :) Jag tänkte nog försöka ordna den inom 2-3 månader men väl värt att hålla i minnet för framtida jobb aktiviteter!

Ingen annan som har varit på en bra jobb kick off?

Gör företaget något du kan knyta an till? Inte tänka utbildning, men ibland kan arbetsplatsen peka på vad man skulle kunna uppskatta.

Jag lånade en gång ut bilder till en grupp som jobbade i en församling med fina välbevarade Albertus Pictor-fresker. De fick idén att de skulle göra en utflykt, bila runt och titta på kyrkor dekorerade av andra samtida målare och hinka kaffe på sommarkaffeer. Lite konstigt för oss övriga - men säkert spot on för målgruppen.

En bekant som jobbade i mataffär fixade så att de anställda fick laga en gormet måltid och äta tillsammans.

Vi har haft kör-träning. Typ alla kan sjunga. Funkade faktiskt

Jag har ju jobbat mycket med just sådant :D :bump:

Vet du vad er budget ligger på? Hur långt vill ni åka? Vart i Sverige pratar vi om? Hur många är ni? Övernattning? Enbart dag?

Jag tänkte försöka sätta ihop en rolig kick-off med jobbet då det är några nyanställda och det är alltid roligt och bra att skapa sammanhållning, speciellt på en mindre arbetsplats. Men jag är inte jättesåld på någon av de "färdiga" koncepten som eventfirmorna erbjuder så vad är den bästa kick-offen ni varit med på och varför var den så bra, vad gjorde ni, vad åt ni, längd på aktiviteten, hur många. Ja ni fattar :)

Hit me!
Matlagning med "stjärnkock" är nog det som har varit bäst. Finns även i mindre städer. Man kan dela upp sig på stationer och placera en nyanställd i varje grupp. Kolla bara vad alla äter och inte (allergier, kultur osv). Det tog lagom många timmar med och mycket skratt var det.
Femkamp på motorbanor är också jättekul och det brukar funka för de flesta.
Paddling är ju en trevlig aktivitet på den varma årstiden, men kom ihåg att inte alla kan simmar. Vi gjorde nämligen det med en grupp nyanlända och det gick ju inte så bra. Hälften vågade inte gå i kanoterna trots flytvästar och vi hade ingen back up-plan. :( Då fick man ta fram scoutegenskaperna och ha sightseeing i skogen istället. ;)
Lycka till!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 134
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Queen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
9 285
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka