Era bästa läppomadatips.

MCP

Trådstartare
Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter.

Använder sällan på dagen, men vill gärna smörja in till natten, så det får vara en åt det fetare hållet.

(Köpte just en ny, blistex infusion nånting, men den smakade :wtf: så därför söker jag nu nytt)
 
Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter.

Använder sällan på dagen, men vill gärna smörja in till natten, så det får vara en åt det fetare hållet.

(Köpte just en ny, blistex infusion nånting, men den smakade :wtf: så därför söker jag nu nytt)
Jag gillar Carmex... :)
 
Cerat är ju oftast väldigt feta, bra när läpparna behöver skydd men kanske inte så vårdande? Jag duttar på hudkräm när jag är inne och till natten, t ex Helosan.
 
Jag säger också Carmex! Jag har väldigt torr hud och har ganska lätt att få torra läppar, och Carmex är det enda som fungerar. Det verkar och sitter kvar längre än något annat jag provat. Har inte använt något annat på typ 15 år. Billigt är det också :)

Tillägg: Ibland om jag har riktigt riktigt torra läppar smörjer jag in dem med idomin innan jag går och lägger mig, så får det verka under natten. Det brukar göra underverk!
 
La Roche posays gillar jag, men typ liknande fast större förpackning och något billigare är Decubal lips & dry spot cream.
 
Jag säger också Carmex! Jag har väldigt torr hud och har ganska lätt att få torra läppar, och Carmex är det enda som fungerar. Det verkar och sitter kvar längre än något annat jag provat. Har inte använt något annat på typ 15 år. Billigt är det också :)

Tillägg: Ibland om jag har riktigt riktigt torra läppar smörjer jag in dem med idomin innan jag går och lägger mig, så får det verka under natten. Det brukar göra underverk!
Jag såg - när jag kollade Apotea - att det numera finns en massa olika varianter av Carmex också... :) Jag har annars bara kört på den klassiska men Cherry lät lite trevlig. Måste nog testa :)!
 
Jag såg - när jag kollade Apotea - att det numera finns en massa olika varianter av Carmex också... :) Jag har annars bara kört på den klassiska men Cherry lät lite trevlig. Måste nog testa :)!
Ja, jag har testat ett par olika men tycker ärligt talat att de är ganska hemska :o Har svårt för konstgjord fruktsmak, så jag har alltid återkommit till originalet. Just nu använder jag dock deras stift med vaniljdoft då det var det enda jag kunde hitta som hade SPF, och det är faktiskt riktigt bra!
 
Carmex här också. Ordentligt lager när jag lägger mig och sen om jag ska ut och det är torrt och kallt. Sitter otroligt bra och länge.
 
Jag gillar de som finns på Lidl, de har flera sorter men jag föredrar den som heter sensitive.
 
Jag har en Madecassoside Lip Sleeping Mask från APIEU som tyvärr inte säljs längre men använder även Armens Hudsalva, Apotekets rip-off av Armens Hudsalva och Icas Ekologiska Läppbalsam som båda sitter kvar länge och hindrar att läpparna spricker/flagar. Speciellt nu på vinterhalvåret har jag problem med det.
Dagtid använder jag Eucerin's Acute Lip Balm men upplever inte att det sitter kvar över natten utan funkar bäst när man kan omapplicera.
Har dock inte testat Carmex men blir sugen på att göra det. Jag avskyr oftast petrolatum men det är ju lite annat i det som skulle kunna funka för läpparna. Sen brukar jag använda min återfuktande toner och essence på läpparna efter dusch/ansiktstvätt också, vilket jag upplever ger effekt.

Har testat och är positiv/neutral till: Holika Holika Good Cera (kändes inte återfuktande nog), Burt's Bees med pink grapefruit (gillade men har hittat andra som funkar bättre för mig), CCS Aloe Vera Lip (lite hård tills det blev varmt och den åkte av rätt fort igen), Eucerin Aquaphor SOS Lip (funkade sämre för mig än Acute Lip Balm)

Har testat och gillade inte alls: ACO Lip Cerat (kändes som att det bara var petrolatum i, återfuktade inte mina läppar), Nivea Sun Lip (gick inte att få på läpparna, mitt var för hårt, det var som att smörja sig med en bit plast), Vaseline (gjorde ingenting utom att lägga en film), Lypsyl (samma där, film men torr under).

Är också nyfiken på Garnier Skin Active Lips Replumping 15 min Sheet Mask eftersom den innehåller återfuktande ingredienser, skall testköpas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 903
Senast: Jojo
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 432
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp