Minska sötsug

Voeux

Trådstartare
Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen, sömnbristen, stressen mm. gör att mitt sötsug är avgrundsdjupt. Jag är inte allt för hård mot mig själv, tider som dessa ger lite friare tyglar när det kommer till kost och hälsa, samtidigt tror jag inte att jag mår särskilt mycket bättre av att få i mig stora mängder socker varje dag. Jag äter mycket så det verkar inte vara där skon klämmer, och även om jag lägger till extra kvällsmål så går sockersuget fullständigt spinn på kvällarna.

Så jag söker era bästa tips på att stävja det. Googlar lite med hittar främst tips på att sova bättre och stressa mindre. Visst, ska bara sälja barnen då :D Dricka vatten skulle jag dock kunna bli mycket bättre på. Men framför allt undrar jag vad ni snacksar på om kvällarna? Det är framför allt efter middagstid som det blir som värst så behöver fylla skafferiet och kylen med lite bättre varianter än godis och glass. Har för mig att ni gav bra tips senast så ledsen att behöva be om dem igen.

Har ni andra tips på hur sötsug kan dämpas lite så tar jag gärna emot dem också!
 
Det låter trist, men välj ett "nyttigare" snacks när du blir sugen. Nötter, en macka, ost och kex? Ren avgiftning från socker brukar fungera bäst :)

Försöker men hittills har det inte gett med sig, kan äta kvällsmål men är fortfarande sockersugen efteråt. Tror bara att det är att hålla i dock, med tiden kanske det blir lite bättre för varje kväll.
 
Det låter trist, men välj ett "nyttigare" snacks när du blir sugen. Nötter, en macka, ost och kex? Ren avgiftning från socker brukar fungera bäst :)
Ost och kex vette sjutton om det är nyttigare, eller kanske nyttigare men några bitar ost är ju väldigt mycket mer än några gelehallon.

@Voeux vindruvor kanske vore något? Det är ju både vätska och härligt sött och lite nyttigare. Begränsa antalet godisbitar till typ fem stycken? mörk choklad (den ligger ju på samma nivå som ost dock iofs) och späd ut med vindruvor?

Oliver!? det kanske vore något? Te med mjölk?
 
Ost och kex vette sjutton om det är nyttigare, eller kanske nyttigare men några bitar ost är ju väldigt mycket mer än några gelehallon.

@Voeux vindruvor kanske vore något? Det är ju både vätska och härligt sött och lite nyttigare. Begränsa antalet godisbitar till typ fem stycken? mörk choklad (den ligger ju på samma nivå som ost dock iofs) och späd ut med vindruvor?

Oliver!? det kanske vore något? Te med mjölk?
Jag tänkte nyttigare än glass. Ost och kex innehåller garanterat mer kalorier, men jag tolkade det som att @Voeux ville bli av med sötsuget. :)
 
Sällar mig till skaran som föreslår frukt och bär, särskilt om det är just sötsuget man vill åt. När det var säsong åt jag ohemula mängder klementiner. Tål inte apelsiner men det är ett alternativ. Sedan var/är det jordgubbar, man behöver inte vänta på svenska, belgiska är små, söta och goda. Nektariner har börjat anlända också :d Jag är inte sådär överdrivet förtjust i hallon och blåbär utan någonting men de är goda i en smoothi med turkisk lättyoghurt och en liten klick honung om man vill.

Jag köper också frysta jordgubbar och äter dom som glass.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 198
Senast: Nominous
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 046
Senast: ainasoja
·
  • Låst
Hästvård Mitt 18 åriga sto med föl vid sidan står nu på klinik då hon fått fång i en hov. Hon har haft en senskada sedan 10 veckor tillbaka på...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
62 464
Senast: Boj
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 501
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp