Era favorit-tofflor - helst med bild!

C816138A-4A0F-433E-BD8D-152B4751370A.jpeg


Jag har såna här! Varma eftersom det är filtad ull och en rejäl gummisula som håller ute kyla samt är halkfri :) kör oftast med sockor i också.
 
Vi har dragit ner på värmen hemma inför stundande vinter med dyra elpriset. Jag är ganska frusen och inser att tofflor är ett måste. Vad har ni för mysiga tofflor att rekommendera?
image.jpg


Bästa tofflorna enligt mig! Älskar att det är öppet i tån, blir sådär lagom varmt. Tycker annars att just fårskinnstofflor kan bli lite svettigt. Dom här är rätt nya, så väntar på att de ska töja sig, just nu är de lite trånga så de ser lite stora ut framtill..
 
Vi har dragit ner på värmen hemma inför stundande vinter med dyra elpriset. Jag är ganska frusen och inser att tofflor är ett måste. Vad har ni för mysiga tofflor att rekommendera?
Handsydda fårskinnstofflor från Ansarve farm
https://www.ansarvefarm.com/webbshop

Eller handsydda fårskinnstofflor från någon annanstans :)

(De är underbart varma, håller länge och är snälla mot små hantverkare, mina är gröna, min sons grå :) (jag beställde på postorder))

1663920634137.png
 
Vi har dragit ner på värmen hemma inför stundande vinter med dyra elpriset. Jag är ganska frusen och inser att tofflor är ett måste. Vad har ni för mysiga tofflor att rekommendera?

Mysig är kanske inte det första man tänker på när man ser mina tofflor. De är riktigt fula, men ack så sköna. Är det kyligare så har jag strumpa på foten i sandalen.

R.jpg
 
Jag har tofflor i tovad ull ( har för mig att de är från stålnackepadden) som jag älskar, har även i fårskinn men använder dom här mycket mer eftersom de är mjukare och går att ha när man sitter uppkrupen i soffan utan att det blir obekvämt. Ser ut ungefär såhär fast med kortare skaft Visa bifogad fil 101094
Vilka fina! är de köpta eller hemgjorda?
 
Har levt i fårskinnstofflor större delen av livet. Har dem sommar och vinter. Vet inte hur många par jag slitit ut genom åren.
Var besvärligt med förra hunden eftersom han snodde och lag sig med en. Jag gick runt med bara en toffel, för det var bättre att bara frysa om ena foten :rofl:

Nuvarande vovve bär inte runt på dem, men försöker gnaga av pälsen om han kommer år.

Typ såna här.
1664004048956.png
 
Jag kör lite olika beroende på hur varm/kall jag är. Vanliga raggisar ibland men de är i tunnaste laget (är en riktig fotfrusing)
Favoriterna är de på bilden. Supertjocka med halkpluppar under. Har även fårskinnstofflor men vill gärna ha något som går en bit upp på underbenet.
DAEFEDE7-59FF-4D54-A760-06FB9D3214DE.jpeg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
593
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 108
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp