Bukefalos 28 år!

Erat sämsta köp?

Möjligen - mitt katastroftänk - blir det min nya bilnyckel som jag beställt för 2500 spänn. Tänker att bilen sannolikt brakar ihop när jag väl fått en ny nyckel...
 
Möjligen - mitt katastroftänk - blir det min nya bilnyckel som jag beställt för 2500 spänn. Tänker att bilen sannolikt brakar ihop när jag väl fått en ny nyckel...
Ja, det hände oss med en bil för ett par år sen. :banghead: Så det var ju grymt bra köp, både bilen som var köpt några månader tidigare och nyckeln.
 
Ett par pumps jag köpte förra sommaren. Dom var lite högre än förväntat och dessutom får jag inte i ena foten ordentligt fastän storleken stämmer. Det är en tå som bara vill vika sig och lägga sig helt fel. Det tar tvärstopp hur jag än försöker.
 
En barbackapad, en riktig i fårskinn och lite uppbyggd sits, kostnad x antal 1000kr.
Såg framför mig hur vi kunde mysa runt i den där på vintern, och jag skulle slippa slå ner röven i en iskall sadel, och det vore ju såååå bra att träna upp balansen ytterligare.

När jag väl fick hem den så slog det mig att herr ponny är ganska duktig på tvärnitar, helomvändningar, hoppa 2 meter åt sidan, och att lägga i backen i en imponerande hastighet... :meh:

Sparade den i några månader UTIFALL, sen sålde jag den helt oanvänd med 1000kr back när jag insåg att jag blivit alldeles för gammal för sådan spänning den skulle ge. :nailbiting:

Har också haft en sån - som blev liggande oanvänd tills jag sålde den :angel:
Köpte den också med en tanke om mysiga ritter - men hade nog hjärnan inställd på min gamla häst, inte på den då aktuella fyraåringen som aldrig ridits ut och stod på bakbenen i protest bara av att skritta av bort till soptunnan :rofl:
 
Lite inspirerad av trådarna om misslyckanden...

Ja, helt enkelt som rubriken lyder: Vilket/vilka är erat/era sämsta köp? Stort som smått.

För egen del är det nog när jag köpte ett terminskort på simhallen och gick dit typ 2 ggr...

Och när jag inte kunde säga nej till en dörrknackare och råkade köpa några värdelösa lexikon för typ 800:-... dyrt för en student i 17-årsåldern.

Det är de första jag kommer på nu iallafall...

Ett kamremsbyte till förra bilen är ett av mina sämre köp. Dagen efter kamremsbytet sprack munstycket till servoslangen. Drygt knappt månader senare så brakade bränsleinsprutningen sönder och samman, vilket resulterade i en räkning på 20000 kr, samt att vi när det var betalt, ändå bara fick 45000 kr i bilen i inbyte när vi två veckor efter lagningen av motorn köpte en ny bil.

Planen vid kamremsbytet var att vi skulle köra bilen åtminstone ett till två år till innan vi köpte ny. Men efter det sista haveriet blev vi varnade av bilmekanikern att det nog bara var en tidsfråga innan fler bränsleinsprutarmanicker skulle gå sönder, så det var bara att sälja och köpa ny bil - trots alla pengar vi hade lagt ner på bilen.
 
Ca 100 paket av olika sorters tuggummi och läkerol som jag sen insåg att jag var allergisk mot i och med sötningsmedlet så jag hade två stora ICA påsar fyllda med tuggummi för flera hundra kronor... Att det blev så mycket beror på att jag bunkrar när jag hittat en favorit och sen från en dag till en annan kan jag inte längre äta detFörsöker skänka iväg lite då och då för att bli av med allt.

Jo just det, jag har ca 20 flaskor saft också på vinden. Och efter att vi blev av med vatten i två dagar så blev jag så klart orolig i och med det här med att man ska klara sig själv om något händer men jag gick kanske lite överstyr och fyllde typ hela vinden med köpevatten och kranvatten vilket min omgivning inte förstår.
 
Ca 100 paket av olika sorters tuggummi och läkerol som jag sen insåg att jag var allergisk mot i och med sötningsmedlet så jag hade två stora ICA påsar fyllda med tuggummi för flera hundra kronor... Att det blev så mycket beror på att jag bunkrar när jag hittat en favorit och sen från en dag till en annan kan jag inte längre äta detFörsöker skänka iväg lite då och då för att bli av med allt.

Jo just det, jag har ca 20 flaskor saft också på vinden. Och efter att vi blev av med vatten i två dagar så blev jag så klart orolig i och med det här med att man ska klara sig själv om något händer men jag gick kanske lite överstyr och fyllde typ hela vinden med köpevatten och kranvatten vilket min omgivning inte förstår.
Ha lite koll på utgångsdatum bara. Jag har gjort misstaget själv att ha flaskvatten ståendes och när det behövdes smakade det vidrigt. Det hade gått ut för ett år sedan :meh:
 
Ha lite koll på utgångsdatum bara. Jag har gjort misstaget själv att ha flaskvatten ståendes och när det behövdes smakade det vidrigt. Det hade gått ut för ett år sedan :meh:
Huh! Får mig att tänka på att jag vid två tillfällen lyckats med konststycket att köpa coca cola som passerat utgångsdatum (i helt vanliga matbutiker!). Fy för den lede vad det smakar! Det är ngt helt obeskrivligt vidrigt. :yuck:
 
Huh! Får mig att tänka på att jag vid två tillfällen lyckats med konststycket att köpa coca cola som passerat utgångsdatum (i helt vanliga matbutiker!). Fy för den lede vad det smakar! Det är ngt helt obeskrivligt vidrigt. :yuck:
Det är hemskt! Utgångsdatum var inget jag i normalfallet tittade på när det gäller sådant men nu har jag lärt mig. I affär har jag däremot inte tittat, borde kanske börja med det.
 
Ha lite koll på utgångsdatum bara. Jag har gjort misstaget själv att ha flaskvatten ståendes och när det behövdes smakade det vidrigt. Det hade gått ut för ett år sedan :meh:
Åh, jag tänkte att när dom är spå välförslutna så händer inget men ska kika på dom, vet iof inte var dom hamnade i och med flytten. Saften står på vinden men vattnet blir jag osäker på. Dock är det ju onödigt att hälla ut för blir man utan vatten så kan det vara bra för att tvätta händer, koka saker, toaletten och andra saker där man inte behöver dricka det.
 
Alla par skor jag köpt som varit liite för små.
Det har ingen betydelse hur billiga skorna är, hur förälskad jag blir i dem och att det är sista paret, min fötter kommer inte magiskt att bli mindre.
Jag har dock lärt mig nu... tror jag iaf :cautious::D

Samma här, fick ihop två flyttkartonger med skor för ett tag sedan som jag köpt och aldrig använt som hamnade på återvinningen.
Men jag kan inte säga att jag lärt mig, står redan flera par i hallen som jag inte kan använda. Mina fötter är inte "modell"fötter men jag antar att jag försöker inbilla mig att jag kan ha skor som alla andra kan ha :p

KL
Annars är det årskort på gamla gymmet, gick dit en gång och efter det åkte jag iväg och köpte egna vikter. Så tränade hemma medan jag betalade för gymmet :up:
 
Åh, jag tänkte att när dom är spå välförslutna så händer inget men ska kika på dom, vet iof inte var dom hamnade i och med flytten. Saften står på vinden men vattnet blir jag osäker på. Dock är det ju onödigt att hälla ut för blir man utan vatten så kan det vara bra för att tvätta händer, koka saker, toaletten och andra saker där man inte behöver dricka det.
Nej jag trodde nog inte att något skulle hända med vattnet heller, eller rättare sagt, jag har aldrig funderat över det men uppenbarligen gjorde det det.

Visst kan man använda det till sådana saker men för just mig var det att kunna dricka det som var största behovet just då.
 
Just nu vet jag inte vilken, men det är garanterat någon aktie. Annars är det medlemskapet i lokala golfklubben för jag skulle ju spela så mycket golf när jag flyttade ut på landet och det var billigare. Eller hur. Klubborna står där de stod för typ 3 år sen, bara lite mer dammiga.
 
Nej jag trodde nog inte att något skulle hända med vattnet heller, eller rättare sagt, jag har aldrig funderat över det men uppenbarligen gjorde det det.

Visst kan man använda det till sådana saker men för just mig var det att kunna dricka det som var största behovet just då.
Precis, det är min grundtanke också, liksom det allra viktigaste. Ska absolut kika på flaskorna om jag ser dom. I och för sig förstår jag det, jag kan inte dricka vatten man hällt i en petflaska eller plasttillbringare som stått i kylskåp, tycker dom smakar kylskåp och plast då, måste ha färskt vatten eller vatten förvarat i glasflaskor.
 
Ett annat av mina sämsta köp var klänningen till studentbalen. Fy och usch vad ful den var, när jag flyttade brydde jag mig inte ens om att försöka sälja den, orkade inte utan skänkte den till myrorna. Jag fattar inte hur jag resonerade, hatade den redan i affären och ville ha en annan som var svart och vit och söt men jag hade typ bara svarta kläder så jag blev påhejad att köpa en annan färg. Så egentligen var det mina föräldrar och kanske till viss del butiksbiträdet som valde.

Det slutade med att jag gick ifrån affären med en limegrön, ilsket skrikande grön klänning i sjöjungfru stil i tight modell som jag hatade redan då. Visst, den var ganska så fin ändå kanske eller kanske inte men oavsett var det inte alls min stil. Det var ingen katastrof men om man ser på bilder och så så ser man mig typ först av alla för att min klänning och färg drar till sig allas blickar och jag är inte så förtjust i att stå i centrum. Till största delen var det nog jag som inte trivdes i den, kände mig så obekväm. Ångrar fortfarande sisådär 12 år senare att jag köpte den. Tittade på alla andras klänningar och dom var jätte fina och så kommer jag och ser ut som att jag är klädd i kryptonit...Skäms fortfarande över den klänningen. Borde väl släppt det nu :p

Det fina dock är att jag och min älskade franska lärare hade nästan likadana klänningar och vi tog flera bilder tillsammans och dom betyder mycket för hon dog bara ett år senare :cry:
 
Ett annat av mina sämsta köp var klänningen till studentbalen.
Min balklänning hade jag faktiskt glömt. Bara använd vid ett tillfälle. Tänkte jag kunde ha den på nått bröllop kanske åxå men det enda bröllopet jag har varit på sen dess var inte så "fint". Den går inte att sälja heller för den är väldigt enkel och helt utan glitter eller urringat (ovanligt för mej).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 194
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp