Bukefalos 28 år!

Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

K

kladdkakor

Jag och en kompis blir ibland bokade till olika hopptävlingar för att fotografera ekipagen på banan, och så har vi dator och skrivare och sånt så vi säljer bilderna på plats. Det brukar vara väldigt populärt! Men igår fick jag en liten snilleblixt... haha. :angel: Borde det inte vara lika populärt att erbjuda filmning på hela rundan, och så kan ekipagen köpa filmen? Alla brukar ju vilja ha en film... Och det förekommer inte lika ofta som fotografering gör heller.

Vad tror ni? Om någon skulle ha filmat eran ritt på en hopptävling, skulle ni betalat kanske en hundralapp för filmen då (om vi säger att ni inte blivit filmade av någon annan då med egen kamera)?
Då kräver det ju självklart att man har en hyfsat bra filmkamera också så filmen blir i fin kvalite.

:D
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

Absolut, så länge man inte har egen filmare med sig och man är tillräckligt sugen på att se rundan:)
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

Har varit på minst en tävling som erbjudit det, och de sålde inte mycket... Var en lok/reg unghästtävling.

Personligen köper jag mycket hellre en fin bild och sätter på väggen, den tittar jag oftare på!
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

Om det är BRA fotat och filmat vilket sällan är fallet.
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

tror det skulle vara omtyckt. Hade ni tänkt bränna det på skiva då?

Sen får man ju ta betalat efter hur proffsigt det är. Det är ju rätt svårt att filma häst och ryttare, det är ju framförallt svårt att hitta ett bra stället att stå på så man får en bra översikt över hela banan, och att man inte står och skakar.
Tror iofs att foton säljer bättre än film, men ni kan ju alltid prova.

OT, men var det ni som var på Stenungsund igår och fotade?
 
Senast ändrad:
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

jag hade verkligen velat det, både film och bilder hade varit intressant!
men inte bara hopptävlingar, utan dressyrtävlingar med!

hade en tjej som skulle fota mig på en lokal hopptävling i höstas, men det blev bara suddiga bilder alltihop, lite tråkigt!

och ibland har jag bett folk filma mina dressyrtävlingar men det har inte blivit så bra det heller.

så jaa, jag hade nappat =D:bump:
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

100 spänn för film skulle jag ej betala, men mycket väl för ett bra taget foto.
Är ändå ganska stor skillnad, ett bra foto är konst på ett annat sätt än en film.
Fotot kan du sätta upp på väggen, kan du inte göra med filmen. :)
Bara lite funderingar!
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

Jag skulle gärna vilja ha en film digitalt - för en lite mindre peng då.
 
Sv: Erbjuda filmning av ekipagen på tävlingar?

På de flesta större tävlingar, stora nationella och elit tävlingar är det en kille som brukar filma och sälja! Men han är "proffs" på detta och bygger upp en "ställning" med olika ställningar och skynken så han sitter och filmar inne i ett mörkt rum. Han filmar jättebra och jag tror att det går ganska bra. Jag har själv köpt ett antal filmer av honom som man vill ha på extra fin film. Från Sm och sådär. 500 brukar jag betala för 1 cd/häst och då ingår de 3-4 hoppningar.

Jag tror faktiskt att foto är mer populärt!! Det är ju fler som filmar en tar kort sas.
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 776
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp