Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av akupunktur mot allergi?

tott

Trådstartare
Som rubriken lyder så undrar jag om någon här inne har erfarenhet av akupunktur mot allergi. Har det hjälpt? helt eller delvis? Hur lång behandling? Vilken sorts allergi?

Mycket tacksam för svar!
 
Jag gick på akupunktur för hudproblem och det har hjälpt mycket bra. Jag har alltid varit en allergisk person, främst reagerat på huden men också haft känslig mage och IBS där jag reagerat när jag ätit. Allergierna har varierat och beror antagligen på olika saker t ex kontakt, immunförsvar, stress osv snarare än en medfödd allergi, och för det har det hjälpt mig mycket att främst se över livsstil, kost och ta hjälp av alternativmedicin som just akupunktur. Jag har gått under behandling tre gånger på fyra år, varje gång i 1-2 månader med akupunktur 2-3 gånger i veckan.

Jag har idag inte IBS eller ens känslig mage - vad jag vet - och inga utslag förutom två lite torra områden på de två fingrar som alltid varit värst drabbade av handeksem. Som en mycket trevlig sidoeffekt av förra behandlingen blev dessa områden mjuka och som vanlig hud inom två veckor av första akupunkturbesöket, men återgick sedan till "normalläge", dvs lite torrt, inom en månad efter sista besöket.
 
Jag har gått på akupunktur mot allergi. Min allergi började i sex års åldern, pälsdjur och pollen. På gymnasiet började jag få konstiga reaktioner på mat(tror jag), svullnade upp runt ögonen eller läpparna. Kunde komma närsomhelst, ingen som fattade vad det berodde på. Ganska jobbigt, kunde känna precis innan att jag skulle bli svullen. Vanliga allergitabletter hjälpte inte om det hade brutit ut. Tog jag tre innan så svullnade jag inte, men det blev jag väldigt trött av. Inget man vill äta varje dag och det var svårt att veta innan om jag behövde det.

Vet inte hur många behandlingar jag gick på men det hjälpte! Jag var skeptisk innan men jag hade inga allergiska känningar alls.

De tre senaste åren har jag börjat känna av pollen. Så det höll kanske sju, åtta år.

Vad har du för problem?
 
Jag har själv inga problem men mannen jag precis inlett ett förhållande med är pälsdjursallergiker. Jag har inga djur, men är hundvakt ibland och rider andras hästar. Han får känningar dånhan åker i min bil t.ex :mad:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 847
Senast: manda
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: sjoberga
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 506
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 622
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp