Erfarenhet av sellpy

Sellpy känns inte seriöst för fem öre och förstår inte hur det blev populärt när i princip varje omdöme var av negativ ton i början? Ja, jag har köpt och kommer köpa något enstaka plagg när det är enda alternativet för att få specifika plagg som inte säljs längre. Men det är ett lotteri och filtrerar oftast bort företag för att slippa se deras annonser vilket är trist om man missar annonser från andra mer seriösa företag.

Beskrivningarna är ofta helt åt skogen och man kan se skador på plaggen på bilderna som inte nämns.

Ja, jag ville bara gnälla lite :p
 
Jag har köpt ganska mycket kläder därifrån och varit nöjd med köpet i 9 fall av 10. En ulltröja med ett par små malhål reklamerades och jag fick pengarna tillbaka inom 48h. Man får se upp lite med deras beskrivningar för de verkar göras enligt "löpande band"-principen och ibland blir det helt fel men fotona är generellt betydligt bättre än genomsnittet. Sellpy har gjort att utbudet av beg. kläder på Tradera ökat enormt och priset sänks snabbt om varan blir osåld så det går att göra fina fynd. Fraktpriset var tidigare också väldigt bra men har tyvärr höjts något.
 
Köpt från dom en gång. Flera år sen. Köpte skor i använt skick, fick skor som var helt trasiga på insidan av hälen och inte gick att använda utan att få skavsår. Billiga dock, så valde att kasta dom.
 
Någon med erfarenhet av sellpy? Speciellt returer och återbetalning tänker jag? Bra? Dålig? Jag har aldrig använt det innan.

Jag har varit nöjd när jag handlat av dem. Inga problem med paket eller med betalning. Skickade tillbaka en gång och fick återbetalning snabbt. De skriver ju väldigt lite om plaggen, men bilderna brukar ändå vara ok tycker jag.

Jag har även sålt via dem, och det är ju inte det bästa valet om du behöver pengarna. Det tar lång tid och vanliga märken säljs för väldigt låga summor. Men om det mer handlar om bekvämligheten att få alla påsar hämtade utanför dörren och slippa fixande med försäljning så absolut. För dyrare grejer skulle jag hellre sälja själv dock.
 
Köpte en produkt från Sellpy som var inte alls som beskrivet när jag fick den så jag returnerade den. Tänkte inte mer på det men har gått 14 dagar nu utan återbetalning och när jag googlat så fick jag upp ''jag returnerade för 63 dagar sen och har inte fått tillbaka mina pengar'' och liknande. På deras hemsida står det att de återbetalar inom 30 dagar, men enligt lag har de ju bara 14 dagar på sig. Jag förutsätter ju att jag får tillbaka mina pengar, det är ju inget blufföretag, frågan är ju bara hur lång tid det tar. Är ca 2700 det handlar om.

Någon med erfarenhet av sellpy? Speciellt returer och återbetalning tänker jag? Bra? Dålig? Jag har aldrig använt det innan.
Hir gick det för dig? Fick du tillbaks pengar?
 
Jag handlar jäääättemycket på Sellpy. Köper oftast nytt eller om det står att varan är i bra skick, aldrig "acceptabelt" som dom så luddigt uttrycker sig 😜

Fyndat bland annat ett par Chloé-shorts, nya med prislappen kvar. 4500kr hade dom kostat och jag fick dom för lite över 300. Så visst kan man göra fynd! Enda nitlotten jag dragit var en T-shirt till sambon som jag gav 35 kr för. Det stod att den skulle vara i gott skick men ena ärmen var helt sönderriven. Synade man bilderna noga kunde man nog ha anat detta men det gjorde jag obviously inte. Det rörde sig ju ändå inte om några stora summor så jag såg det som läropengar, orkar absolut inte hålla på och reklamera och sånt.
 
Jag handlar jäääättemycket på Sellpy. Köper oftast nytt eller om det står att varan är i bra skick, aldrig "acceptabelt" som dom så luddigt uttrycker sig 😜

Fyndat bland annat ett par Chloé-shorts, nya med prislappen kvar. 4500kr hade dom kostat och jag fick dom för lite över 300. Så visst kan man göra fynd! Enda nitlotten jag dragit var en T-shirt till sambon som jag gav 35 kr för. Det stod att den skulle vara i gott skick men ena ärmen var helt sönderriven. Synade man bilderna noga kunde man nog ha anat detta men det gjorde jag obviously inte. Det rörde sig ju ändå inte om några stora summor så jag såg det som läropengar, orkar absolut inte hålla på och reklamera och sånt.

Jag reklamerar inte för pengarna, jag reklamerar för att det inte ska löna sig att som företag sitta och sälja skräp (som skulle gått till trasor) och därmed belasta miljön med extratransporter etc.
 
Jag reklamerar inte för pengarna, jag reklamerar för att det inte ska löna sig att som företag sitta och sälja skräp (som skulle gått till trasor) och därmed belasta miljön med extratransporter etc.

Det är ju jättebra! Men jag orkar liksom inte lägga energi på det. Har t-shirten som sovtröja nu istället ;)
 
Min upplevelse var att eftersom de drog av pengar för returerna så blev det dyrt. Det var även svårt att bedöma storlekarna vilket riskerar att leda till fler returer. Det var primärt storleksproblemen som gjorde att jag returnerade varor. Jag fick presentkort i julklapp, annars hade jag nog inte handlat second hand på "postorder" pga av det just är svårt att bedöma storlek och passform.
 
Handlade för första gången på Sellpy förra veckan och hämtade ut produkten idag. Den var i betydligt bättre skick än förväntat, nyskick skulle jag till och med säga då jag inte såg ett spår av användning. Varan tillverkas ej längre och är svår att få tag samt var prissatt väldigt lågt så därför köpte jag via dom denna gång även om jag annars undviker det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag köpte en jacka online som jag skulle vilja returnera. Tycker inte att den stämmer överens med bilden på hemsidan. Butiken skriver på...
Svar
4
· Visningar
622
Senast: Millicent
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp