Erfarenhet av sk. värmesulor??

W

wennstrom

Hej, är det någon här på forumet som har erfarenhet av värmesulor? De ska finnas på Jula (tror jag).
Man ska koka upp vatten och lägga i dem ca 15 min. Sen tar man med dem dit man ska och när de ska användas bryter man till något mitt i sulan som ser ut som ett mynt, och då sprider sig något vitt som ska värma när man lägger i den i skon. Det ska finnas för vantar och som sittunderlägg också.
Funkar det? Är det någon som vet? Är de värda att köpa? :confused:
 
Om du hittar dom KÖP DOM. Körde stenhårt med sådana förut. De är helt underbara att ha till hands när fingrarna förfrusit! Höll dessutom värmen längre än vad tillverkaren uppgett.

Mvh Líf
 
Jag köpte såna. Alldeles för varma i början så man svettades. Höll i max en halvtimme. Stod att dom skulle hålla upp till 3 timmar. Då tycker jag dom ska hålla MINST 1½ iallafall. :mad:
Så jag lämnade tillbaka dom o köpte engångståvärmare istället. Dom funkar iaf o håller länge. :idea:
 
jag har ett par som ska vara i fickan, håller nån timma tror jag. Hade gärna köpt sånna om det hade funnits för sulor där jag var, men det gjorde det inte :(
 
Tåvärmare som man endast kan avända en gång. Sen är dom o brukbara.
Man lägger dom längst fram vid tårna. Är lite klister på undersidan så dom ligger kvar.
Dom håller minst 3 timmar!
JÄTTEBRA är dom.
 
Vi har värmesulor som läggs i skorna och håller upp till 8 timmar om jag inte minns fel :smirk:

Kram Favina :bump:
 
Hur mycket kostar dom & vart köper ni dom då?

Dom jag köper finns på granngården & kostar 14 kr. Håller minst 3 timmar, och mer.
 
Skopiraten ja, alstå min mamma var där å kollade men det fanns bara sånna som var för en gång. Och man fick inte röra dom för det räckte med att de skakades lite för att de skulle börja värma :eek:
 
Jag vet, det är det som är nackdelen är att man bara kan använda den en gång.

Till Hannzo: Det är ju engångs men man kan köpa extra kuddar till så man behöver inte köpa nya sulor varje gång. Hos oss så kostar dom 119:-, vet inte om dom säljer de någon annanstans.

Kram Favina :bump:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 194
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 332
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 382
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp