Erfarenheter av Ergenyl?

Sv: Erfarenheter av Ergenyl?

Kan man ge Ergenyl i oral lösning till vuxna? I så fall kanske det eller depottabletter kan vara ett alternativ. Så vitt jag kan se omfattas inte det av restnoteringen.

Ingen aning faktiskt.
Jag kan höra med läkaren...när jag får tag på honom. Inte fasiken ringde han upp som utlovat och särskilt anträffbar är han då inte :mad:

var hittar du den informationen? Undrar om det var depottabletter jag hade kanske. Inte på Lamotrigin dock.

I måndags sa sköterskan som ringde att hon skulle skicka ett brev i veckan med en telefontid till min läkare för att diskutera mina mediciner och hur jag mår. I tisdags ringde min läkare "bara så där" och förvånad blev ju jag, men vi pratade om mitt mående och min fortsatta medicinering.

Det där samtalet var såååååå bra, äntligen äntligen någon som lyssnade och tog det på allvar, för det gjorde hon faktiskt, sa flera gånger att epilepsimediciner är starka mediciner och kan vara farliga om de inte fungerar och man får så mycket biverkningar jag haft och att de är en medicin som dessutom påverkar hjärnan på flera olika sätt.

Den kvällen jag kände mig typ drogade var att jag helt enkelt blev förgiftad trodde hon :eek: Hon skällde på mig lite grann för att jag gick så länge med biverkningarna och att jag absolut inte får göra det denna gången. Så vi får se hur det går. Hon skrev ut Leva... vad det nu heter, Keppra har fått ett anat namn i alla fall.

När jag kom hem låg det mycket riktigt ett brev från sköterskan med en telefontid till min läkare den 25 april. Bara att kasta och se glad ut över att min läkare ansåg att det var prioriterat att prata med mig då istället för den 25/4 :D:love::bow:

Vad skönt att läkaren förstod att det här var något som behövde prioriteras! :) Det fungerar ju att att gå omkring som i en dvala. Särskilt du som har barn. Det kan ju bli riktigt farligt både för dig och barnen.

Håller tummarna för dig!
Jag får ta och ringa både min och sonens läkare igen när de öppnar telefonerna igen kl 13.00 för ingen av dom har ringt tillbaka.....

Snygg att i två dagar dissa ett Ep-barn som i princip står utan medicin :meh:

Håller tummarna för dig!
Jag får ta och ringa både min och sonens läkare igen när de öppnar telefonerna igen kl 13.00 för ingen av dom har ringt tillbaka.....

Snygg att i två dagar dissa ett Ep-barn som i princip står utan medicin :meh:
Använd Mina Vårdkontakter också! Där är både receptförnyelse och Kontakta mig som alternativ. Fyll i formuläret Kontakta mig och skriv att det är akut. Och fortsätt ring.

Ja, när jag insåg hur jag började må lämnade jag bort dem till min syster så de var där i 5 dagar. De slapp se hur dåligt jag mådde, för hur förklarar man för barn att det är medicinen som gör allt det? Det är kanske inte så bra om barnen nån gång behöver medicin själv, tänkte jag.

Dvala är förresten en biverkning på Keppra, sömnlöshet, huvudvärk, och irritation och ilska :p Det kan jag helt klart ta jämfört med de andra biverkningar på Ergenylen! :D

Tack för länkarna.

Jag förstod det :)

Jag kanske får sluta helt pga brist på Lamotrigin och biverkningar på Keppra :D

Då lär jag vara ett monster om 1-2 månader!:sneaky::D

Nej, man ska nog inte skämta om det, känns lite fel kanske. Men å andra sidan kan man inte vara dödsallvarlig alltid!

Hur går det med läkaren, voff? Eller läkarna.

Jag hämtade ut medicinen i torsdags och har tagit den två gånger om dagen sedan dess. Det känns bra. Kände mig lite irriterad i går speciellt och sömnig är jag. Jag sover SÅ gott om nätterna nu, kryper ner under täcket och filten och kommer på mig själv med att le. :o Jag vaknar på morgonen, fortfarande på samma ställe i sängen och med täcke och filt någorlunda på mig fortfarande. Kanske rör jag mig inte så mycket mer? För annars rör jag mig jättemycket när jag sover.

Nu är mina förhoppningar att jag ska fortsätta sova gott och att jag ska slippa fler biverkningar. Dosen ska höjas om fyra veckor så håll tummarna för mig att det inte blir något problem då!

Det funkar alltså bättre? Vad skönt!! :)

Jag har fått tag på läkare till mig iaf. Har fått en tid bokad i juni ( strax innan min medicin tar slut) för att få en annan medicin. Det fanns snarlika alternativ att använda tills Ergenylen åter finns. Däremot ville de nog hellre sätta mig på Retard i fortsättningen ( vilket jag ju fick av dig) och istället medicinera 2 ggr/dag ist för som nu...3 ggr per dag. Jag glömmer ju rätt ofta de där rackarna mitt på dagen ändå ;)

Barnmottagningen går det sämre med. Sonens läkare är inte anträffbar så nu har de lovat att bakjouren ska ta tag i det. Trodde de skulle ringa i fredags men icke. Ringer de inte i morgon så ringer jag på etermiddagen...för tredje gången. Sonen har medicin kanske veckan ut.

Men vad skönt att du fått tag på en läkare i alla fall! Hoppas nu att de sätter dig på Retard, det blir ju lättare att minnas tabletterna då. undrar om Keppra ska tas mitt på dagen sedan när jag är upp i full dos?

Tråkigt med din sons läkare, det är skit när man inte får tag på läkarna när man måste. Det var ju en helvetisk vecka för mig och sköterskorna/sköterskan tog det inte på allvar alls. Så inget mer hände ju där förrän TinyWiny ringde sista gången och sa att jag hade klåda och sväljningssvårigheterna (som jag haft flera dagar då, med start på tisdagen). Tänk vad som ska till ibland. Jag hoppas att hans läkare hör av sig i morgon så han kan få medicin av något slag eller trappas ut om det är vad du vill?

Ja, det verkar funka den här gången. Jag var skiträdd när jag skulle ta medicinen i torsdags kväll, speciellt eftersom läkaren poängterade hur starka sådana mediciner är, men det blev ju bra i alla fall :bow:

I den här lilla gränden jag bor är det lite poppis med Ep. Jag, min son, grannens son samt en granntant har eländet :D
Granntanten är själv apotekare och hon säger att Ep-medicin är en av de svåraste medicinerna att "hitta rätt" och att fel medicin är rena rävgiftet.

Jo tack...det har vi ju märkt ;)

I den här lilla gränden jag bor är det lite poppis med Ep. Jag, min son, grannens son samt en granntant har eländet :D
Granntanten är själv apotekare och hon säger att Ep-medicin är en av de svåraste medicinerna att "hitta rätt" och att fel medicin är rena rävgiftet.

Jo tack...det har vi ju märkt ;)

Oj, ni har samlat samma sjuka där! ;)

I min familj är det bara jag som har det, läkaren påstår att det är medfött, men ingen har märkt något mer än dålig koncentration hos mig.

Ja ep-medicin är hemsk har jag kommit på! Tur hon inte sa att vi skulle prova Topimax, vidrig medicin! Jag googlade och bestämde mig när jag läste om den att ALDRIG att jag tar den!:nailbiting: Den har kanske du testat? Hemsk medicin!

Rävgift... ja. :cautious:

Tja...eftersom 5 mediciner fick mig att glömma ett helt år av mitt liv så har jag ingen aning om vilka jag testade då....jag var bara glad att jag fick tillbaka Ergenyl. Gud vet vad jag stoppade i mig under det året :(

HA! Slår vad om att det var Topimax, huh, säger jag bara! :nailbiting:

Hittade ett brev från neurologen och fick med andra ord en telefontid med min läkare den 9 maj. Förut i veckan fick jag en telefontid med min läkare den 25 april. Vilken dag är det.... :meh: Och så står det att man kan nå dem via Mina Vårdkontakter. Det kan man inte!!!! Jag har försökt förnya recept det hållet, efter tre försök ringde TinyWiny och bad om ett. Annars hade jag nog inte haft medicin nu.....:meh: På frågan varför det inte hade funkat så svarade hon i luren att de inte använde det utan man fick ringa. HA!!! Är man ansluten till systemet SKA man använda det, så det så!!! :mad:

:sneaky::sneaky:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag såg att det redan finns en tråd om Ergenyl, men då den har några år på nacken tänkte jag att det kanske är bättre att starta en ny...
Svar
10
· Visningar
4 031
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma