Erfarenheter av Hansbos Event plus Undercover med halvhals???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Milou75
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 315
M

Milou75

Som rubriken lyder - så undrar jag om någon av er på buke har erfarenheter av undercover-täckena???
PÅ vilken typ av häst passar de enligt er - de med breda bogar eller de med smala????

Andra erfarenheter???

Tacksam för svar!

Sv: Erfarenheter av Hansbos Event plus Undercover med halvhals???

"puttar upp" :banana:

Vi har två täcken med fårn hansbo med undercover till, våra täcken är untan halvhals. Till våra täcken funkar undercover grejen bra. Vår häst är ganksa stor och bred runt bogen men det har suttit bra, inget skav vad jag kan komma ihåg. Tycker docka att själva undercover täcket är lite kort.

Jag har 2 såna, än så länge funkar de bra.

Köpte 2 förra året när de var nya (förbeställde redan innan de var tillverkade), rena skiten.. För det första fick jag dem i november (skulle kommit juli/augusti), och eftersom jag skulle ha dem som regntäcken så var säsongen slut då... Började använda dem i våras och det dröjde inte länge förrän det ena läckte som ett såll - jag lämnade tillbaka båda direkt och blev lovad nya täcken av ny tillverkare. Tydligen var i stort sett alla rena skräpet och många hade reklamerats.

Nu ska de alltså ha nya tilverkare och än så länge håller de, trots sen leverans denna gången också så är jag rätt nöjd.

Ska nu köpa 220 grams fodret och ha dem som övergångstäcken också.

När det gäller bogen så tar jag bort snörena som sitter i bogvecken, sen har de bra bogfrihet.

//E

Oj det låter ju inget vidare... :crazy:
Hm blir lite osäker på om jag ska satsa....

Någon annan som har erfarenheter????

Jag och 3 andra i mitt stall har undercover och vi är supernöjda allihopa! inget av våra har läckt ens minsta lilla.

Däremot har vi haft 1 kund i butiken som lämnt tillbaka sitt täcke för det läckte. Men med tanke på hur många täcken vi sålde så är 1 reklamation ett hyfsat betyg endå.

Iläggstäckena kan jag inte uttala mig om då jag inte använt dom själv utan har bara mitt som regntäcke.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 193
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hej! Jag var aktiv här på Buke för x antal år sen, har nu hittat tillbaka då jag fått problem med min hund, och undrar om någon har...
Svar
2
· Visningar
1 590
Senast: Undeniable
·
Utrustning Är på jakt efter ett flugtäcke till min swb-valack och har starka funderingar på bucas flugtäcke (inte zebra- varianten) Jag tvekar...
Svar
0
· Visningar
929
Senast: ifuh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka