Erfarenheter av Muck-boots?

Evergreen

Trådstartare
Någon som har testat och vet om de håller måttet? Både hållbarhet och värmemässigt, tänker jag på då. Ridstöveln och jodphursskon ska ju hålla värmen ner till -17, och övriga modeller neråt -30.
Att de är lätta, smidiga och väldigt sköna att gå i vet jag.
Men frågan är om de håller vad de lovar gällande resten?

Någon som har testat?
 
Jag har jodphursmodellen och ett par med halvskaft. Jag jobbar i stall så det blir många timmar varje dag med hårt slitage. De håller måttet! Läcker inte, spricker inte, håller formen, definitivt värda varenda krona.

Jag förstår inte hur jag kunde leva utan dem innan :p

Dock är de små i storlekarna, så jag rekommenderar att gå upp en storlek. Köpte min vanliga storlek i jodphursmodellen och det var för litet för kalla temperaturer då jag fick plocka ur innersulan för att få en bra passform, så de skorna använder jag bara vid varmare väder. De andra gick jag upp en storlek i och får då plats med raggsockor också nu på vintern = fryser aldrig det minsta lilla om fötterna, även vid stillsamma uteritter och smällkalla morgonfodringar.

Köp köp köp :bump:
 
Vi har alldrig nånsin haft SÅ kallt som -17, men mina muckboots är utan tvekan det bästa som finnst att ha på fötterna nu som det är riktigt kallt ute. Förra paret höll i 2-3 år vad jag minns, med nästan daglig använding i flera timmar (dom funkar bra vår/höst och regniga sommardagar med).

Rekommenderar som sagts ovan att köpa dom lite för stora.
 
Har tre par just nu, har haft Muckisar i många år.
Oslagbar komfort, kan användas över ett stort spann över året, jag har inte mina nu när det är under -10 men nästan alltid annars.
Men dyra och håller inte lika länge som en klassisk Tre-torn-stövel. (Jag har sånna också) Men jag köper nya när de gamla dött, för det finns inget så komfortabelt.
 
Jag fryser lätt om fötterna och fryser tyvärr även i mina muckboots. Tycker att sulorna slits ner för fort på dem - även skarven mellan neoprenet och gummit i skaften slits ut väl snabbt ... Jag sliter ut ett par varje säsong ..Så de är dyra, inte varmare än andra fodrade stövlar och slits ut rätt fort men jag älskar dem för att de är så bekvåma och precis som @Blandrastik så köper jag nya så snart ett par ger upp ...
 
Hej!

Jag älskar mina muckboots. Dom är inte av ridmodell (dvs de har inte klack) men jag rider med dom ändå. Så länge jag går i dom är dom galet varma och de klarar utan problem -20. Vid ridning tar det ca 30 min innan de börjar bli kalla. Dom klarar oavsett att hålla mina kalla fötter varma under nästan 2 timmars ridning.

Min sambo har nån ridmodell, han frös inte alls om tårna trots -15 grader och 2 timmar + ridtur. Han älskar sina också :-).

Han fick sina i December och jag har haft mina sen förra året. Det jobbigaste med mina är att de verkligen inte funkar att ha i plusgrader, då blir fötterna genomblöta.

/Lavinia
 
Jag går då emot strömmen.. Jag avskydde mina Muckboots! Hade både jodhpursmodellen och ridstövelmodellen. Jodhpursmodellen är bekväma men jag blir svettig och äcklig om fötterna i dom, har aldrig några problem i vanliga skor så mycket märkligt. Ridstövelmodellen var verkligen helt fel för mina fötter, var liksom en knöl som skulle gå in ovanför hälen för att hålla stövlarna på plats (antar jag..), denna knöl satt helt fel för mig så jag fick den mot hälen vilket var sjukt obekvämt! Så jag skänkte bort dom till svärmor.. En väninna fick en inflammerad hälsena av sina Muckboots för flera år sedan och har fortfarande trots operation problem efter det. Så dom är nog inte bra för alla.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
662
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Myrten
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 235
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 204
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp