JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Hej, vad vet ni om islandshästen Erfingi? Har någon en avkomma efter han? Dela gärna med er av bilder och info om ni vill
Ingen personlig erfarenhet, men kikar worldfengur, där står att han har 97 st avkommor, de allra flesta i Danmark. Men de sista åren har han bott i Sverige och fått 5 avkommor här.
Han är skimmel, men född som svartvit skäck.
Verkar vara en fin häst som tävlat flera gånger på hög nivå i både Sverige, Danmark, Norge och Tyskland.
Finns flera filmer från tävlingar om man googlar på hans namn
Avel
Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Avel
Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium...
2
Avel
Hej!
Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Övr. Hund
Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist!
Bild...
2
3
4
Sidan krånglar
Bukefalos Igår och idag har det hänt mig igen att jag har fått upp detta lite då och då:
503 Service Unavailable
No server is available to handle...
bettysmatte
Igår kl 20:14
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Igår var Spock med som kurshund och fick visa lite övningar på allmänlydnadskursen, han skötte sig jättebra :heart . Innan kursen hade...
Bulldoozer
24 minuter sedan
Svar: 1 254
Visningar: 75 355
Hund
Guldfasanerna
Övr. Djur Min farfar, född i början av 1900-talet, berättade om en gång när han var liten och skulle äta kokt ägg. Han knackade sönder skalet och...
Iamia
29 minuter sedan
Svar: 1 563
Visningar: 133 172
Djur
Vilken hundras?
Hundavel & Ras Alltså det där med päls... jag är uppvuxen med först pudel, sedan riesenschnauzer, har haft cairnterrier och har nu isländsk fårhund...
Roheryn
57 minuter sedan
Svar: 33
Visningar: 1 641
Hund
Vi som letar häst II
Hästmänniskan Jag insåg igår kväll att en av mina favoriter när jag gick på ridskola var en connemara som glömde bort att han skulle vara ponny. 158...
Habina
21 minuter sedan
Grönt kort kurs
Gnägg Hej,
Har letar överallt efter grönt kort kurs, i Skåne gärna så nära Hörby / Lund som möjligt. Verkar inte finnas något nu inom de...
Lisen82
33 minuter sedan
Betäckning 2024 - föl 2025
Avel Det är verkligen så att vissa hästar "alltid" har högt/behöver avmaskas.
Jag har inte avmaskat ännu, och imorgon är BF. Så det får nog...
hamilton1
43 minuter sedan
Svar: 86
Visningar: 9 177
Avel