• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kimz0r
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 972
Sv: Erg

Fyller på med en fråga till: Kan ögonlysning visa något som ERG inte kan "se"? (Alltså, är årlig ögonlysning nödvändig efter ett ERG?)

Elektroretinografi. En undersökning av näthinnan som görs genom att elektroder fästs på ögat.

Fyller på med en fråga till: Kan ögonlysning visa något som ERG inte kan "se"? (Alltså, är årlig ögonlysning nödvändig efter ett ERG?)

Är hunden minst 18 månader vid ERG så behövs inga årliga ögonlysningar efter det.

Vet om en hund för ett par år sedan som hade gjort ERG och friats och som ett par år senare fick PRA. Nu finns det många typer av PRA så den kanske inte upptäcker alla varianter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vad tycker hästar om att ridas med ett bett i munnen? Gör det ont? Hur reagerar de om man rider utan? Det ska ett forskarteam från SLU...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 129
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 512
Senast: ufot
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka