Ergorapido

tinna

Trådstartare
Jag har gått och sneglat på Ergorapido en tid. Jag hade en liknande för ca 15 år sedan men den var "sådär". Men tekniken går ju framåt så de borde bli bättre.

Är det någon här som har en Ergorapido?
Är den bra?

Sv: Ergorapido

Jag har en, nej den är inte så bra.... till annat än lättare smuts som mega dammtussar.... den suger inte direkt upp grus och tyngre grejer frivilligt.....

Vi har en ergorapido en centraldammsugare och en vanlig... den vanliga används 99 gånger av 100. Vi har två hundar, två katter och ett barn = dammsuger ofta.

Snart får vi en sån där robotdammsugare (på köpet vid sängköp) hehehe ska bli kul att testa...

ok, jag skulle ha den till mindre smuts, typ dammtussar blad från ormbunken osv. Vi har en liten trea, inga djur och inga barn så det blir ju inte så mycket. Dock en ryamatta som ullar av sej och det hade varit skönt att slippa ta fram hela "stora dammsugaren" varje dag.

Vi använder ergorapidon i datarummet lätt att ta den lilla delen och krypa bland kablar och ta dammråttor.... den funkar bra som extra dammsugare helt klart men jag dammsuger inte mattor eller soffor och sånt med den, den är för klen för det tyvärr.... men djurhår fastnar ju ganska ordentligt i regel..... vill jag dammsuga ordentligt tar jag min electrolux http://www.tretti.se/xxl110 den är liten, lätt att bära, KUL att städa med och det blir rent..... den har lång sladd och skön att jobba med,..... är jättenöjd med den!!!!! kostar lite mindre än en rapido.... betalade 995 kr för min på Ångsågen.

Vi hade några såna på jobbet, där städade de oftast med svep och pallade inte dra fram stora dammsugaren alltid för småsmuts på mattor, då va den bra. Likaså att ta blomblad och sånt med.

Sen hade vi en i kyrkan och den använde vi mellan olika cermonier för att få bort det värsta. Så jag tycker att för en snabbstädning är de helt okej och jag vill själv ha en sån så småningom.

Jag har en, funkar helt OK i vår pyttelilla lägenhet, men använder mest handdelen och dammsugar upp brödsmulor i sängen o. dyl. - då jag numera jobbar med just städ har jag mer och mer gått över från dammsugare till moppar. På jobbet har vi en Philips MiniVac (används bara till mattor), jag kan tycka att den är lite bättre och lite lättare att rengöra än Ergorapido, kan även tycka att batteriet är lite bättre.

ok, jag skulle ha den till mindre smuts, typ dammtussar blad från ormbunken osv. Vi har en liten trea, inga djur och inga barn så det blir ju inte så mycket. Dock en ryamatta som ullar av sej och det hade varit skönt att slippa ta fram hela "stora dammsugaren" varje dag.

Vi har den "lilla" ergorapidon, alltså enbart hand-damsugaren och den är skitbra! Älskar den, passar perfekt till att suga upp nått litet nångång i bland, tycker den suger bättre än vår andra damsugare men det kanske säger mer om den än ergorapido :crazy:

Dessutom är ju den mindre hälften så dyr typ...

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 044
Senast: Enya
·
IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
312
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka