K
Ketto
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av dem? Har sett de ute på annonser och blev lite nyfiken. Finns det några återförsäljare till dem i Sverige? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte om några här blandar ihop olika sadlar.
Det finns massor med modeller av Eric Thomas sadlar, de är inte lågbudget utan ligger runt 10 000:-(+-) i pris. En mellanprisvariant alltså. Den är definitivt prisvärd. Det finns återförsäljare i Sverige men inte så många då de kommer från en fransk grossist.
Den nyaste hoppsadeln med utbytbart koppjärn tillverkas av samma fabrik som Pessoa, Trainers, Knights mfl och håller motsvarande standard. Jag är däremot inte helt säker på att alla de andra görs där.
Jag är böjd att hålla med båda eller ingen, upp till 9-10 tusen lågbudget, mellanklass 10-20.000.
Det som känetecknar de dyra sadlarna eligt mig är att antingen är de poppis märken av mellankvalitet eller så har de lyxigt material, inte nödvändigtvis bättre ur rid/hållbarhetssynpunkt
Observera, den stora skilladen mellan oss var prisgränsen på mellanklass sadlar( jag har träffat på okej sadlar rub 10.000 kr men kvliten variera inom alla prisklasser) att jag lade till att populära sadelmärken kan man ta mer betalt för i förhållande till kvaliten.
Ps min sadel tillhör mellan priset enligt din definition ( och bland de högre) jag antar att jag inte ridit i den då och att du rimligen anser att du själv inte vet vad du pratar om då vi faktiskt har rätt likartade åsikter.