Eriks Hästshop

Sv: Eriks Hästshop

BeastieBabe skrev:
jag själv kollade på chaps i deras nätbutik och köpte 2 par av en modell som inte säljs någon annanstans, bara för att få hem en annan modell..
jag frågade varför dom hade bild på en modell på sidan och skickade en annan modell, dom svarade med att det var så dom fick det när dom beställde från leverantören, men det är väl ingen rättighet för dom att då kunna föra falsk marknadsföring mot kunderna..

120 back gick jag eftersom att jag fick betala returfrakten.. :(

Jag har också dåliga erfarenheter av webbutiken. Första gången beställde jag fem saker - en kom, resten var slutsålda. Vissa av de slutsålda artiklarna ligger fortfarande kvar på hemsidan nu, över ett år senare.

Andra gången beställde jag två par shortchaps av olika märken. Det ena paret var rätt, men det andra var både fel färg och fel storlek. Skickade tillbaka dem efter telefonkontakt för att få dem bytta, fick betala portot själv trots att det var de som gjort fel.

När andra paketet kom var det fel igen - det var ett exakt likadant par som det som blivit rätt i första paketet - hade alltså två precis likadana shortchaps. Ringde igen och fick då veta att de jag ville ha var slutsålda, trots att jag frågat om detta vid första telefonkontakten och fått veta att de fanns och skulle skickas. Fick återigen skicka tillbaka ett par shortchaps på egen bekostnad, men blev lovad att ersättning för portot skulle läggas på återbetalningen av mina pengar.

Det tog flera veckor innan pengarna kom, och då hade inte ens hälften av mina portoutgifter ersatts. Riktigt dålig stil och riktigt dålig service, kommer aldrig handla därifrån igen, och rekommenderar ingen annan att göra det heller.

Och spot, nog för att leverantörer kan skicka fel - det är Eriks som packar paketen till kunderna, det är deras ansvar att se till att kunderna antingen får det de beställt eller besked om varför de inte kan få det.

Jag blev halvt idiotförklarad när jag var där. Nämnde att jag letade vintertäcke med blank insida "de sitter inte på plats utan glider ju bara iväg" sa hon med nedlåtande tonfall och blick. Tror att jag vet själv vad jag vill ha, och det är ju fler och fler täcken som börjar ha det, just för att de Sitter på plats!

?? jag har ingen reklam i min tråd?
Inlägget gäller Eriks hästshop där jag varit kund i över 20 år.
Det var "någon som" ville veta om det är värt att åka dit,
- ja det är det.

Jag har haft otur och fått felgrejor några gånger och då var det inte
affärens fel utan grossisten, som skickat fel. Detta upptäcktes då jag kom dit och skulle hämta grejorna.

Ska man ändå åka förbi Slöinge är det värt ett besök, kolla bara öppetiderna.

// GW

Inlägget var INTE riktat till dig utan till hotspot som länkade till sin sida i den här tråden. Inlägget togs bort eftersom det var reklam.

1986 gjorde jag mitt första besök där
då tyckte jag han var pratsam
och hade rejäla grejjer
syftar mest på lädergrimmorna han gjorde själv
2004 åkte jag dit igen
beställde två grimmor av han eftersom vi ville ha en hake
som man lätt kunde öppna stänga under spännet
vi hämtade dom på posten och blev jättebesvikna
dåligt sydda
sömmarna var inte åtdragna och det var snett sytt
vi åkte tillbaka med dom
det var sonen som hade gjort dom
de tog nog illa upp
sen dess har jag inte sett såna grimmor
synd på ett tidigare bra hantverk

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Tassa
·
R
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 097
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka