Sv: Eriks Hästshop
Jag har också dåliga erfarenheter av webbutiken. Första gången beställde jag fem saker - en kom, resten var slutsålda. Vissa av de slutsålda artiklarna ligger fortfarande kvar på hemsidan nu, över ett år senare.
Andra gången beställde jag två par shortchaps av olika märken. Det ena paret var rätt, men det andra var både fel färg och fel storlek. Skickade tillbaka dem efter telefonkontakt för att få dem bytta, fick betala portot själv trots att det var de som gjort fel.
När andra paketet kom var det fel igen - det var ett exakt likadant par som det som blivit rätt i första paketet - hade alltså två precis likadana shortchaps. Ringde igen och fick då veta att de jag ville ha var slutsålda, trots att jag frågat om detta vid första telefonkontakten och fått veta att de fanns och skulle skickas. Fick återigen skicka tillbaka ett par shortchaps på egen bekostnad, men blev lovad att ersättning för portot skulle läggas på återbetalningen av mina pengar.
Det tog flera veckor innan pengarna kom, och då hade inte ens hälften av mina portoutgifter ersatts. Riktigt dålig stil och riktigt dålig service, kommer aldrig handla därifrån igen, och rekommenderar ingen annan att göra det heller.
Och spot, nog för att leverantörer kan skicka fel - det är Eriks som packar paketen till kunderna, det är deras ansvar att se till att kunderna antingen får det de beställt eller besked om varför de inte kan få det.
BeastieBabe skrev:jag själv kollade på chaps i deras nätbutik och köpte 2 par av en modell som inte säljs någon annanstans, bara för att få hem en annan modell..
jag frågade varför dom hade bild på en modell på sidan och skickade en annan modell, dom svarade med att det var så dom fick det när dom beställde från leverantören, men det är väl ingen rättighet för dom att då kunna föra falsk marknadsföring mot kunderna..
120 back gick jag eftersom att jag fick betala returfrakten..![]()
Jag har också dåliga erfarenheter av webbutiken. Första gången beställde jag fem saker - en kom, resten var slutsålda. Vissa av de slutsålda artiklarna ligger fortfarande kvar på hemsidan nu, över ett år senare.
Andra gången beställde jag två par shortchaps av olika märken. Det ena paret var rätt, men det andra var både fel färg och fel storlek. Skickade tillbaka dem efter telefonkontakt för att få dem bytta, fick betala portot själv trots att det var de som gjort fel.
När andra paketet kom var det fel igen - det var ett exakt likadant par som det som blivit rätt i första paketet - hade alltså två precis likadana shortchaps. Ringde igen och fick då veta att de jag ville ha var slutsålda, trots att jag frågat om detta vid första telefonkontakten och fått veta att de fanns och skulle skickas. Fick återigen skicka tillbaka ett par shortchaps på egen bekostnad, men blev lovad att ersättning för portot skulle läggas på återbetalningen av mina pengar.
Det tog flera veckor innan pengarna kom, och då hade inte ens hälften av mina portoutgifter ersatts. Riktigt dålig stil och riktigt dålig service, kommer aldrig handla därifrån igen, och rekommenderar ingen annan att göra det heller.
Och spot, nog för att leverantörer kan skicka fel - det är Eriks som packar paketen till kunderna, det är deras ansvar att se till att kunderna antingen får det de beställt eller besked om varför de inte kan få det.