Eskadron flexisoft

Annie__

Trådstartare
om man har en skavkänslighäst,är det då ngn skillnad mellan eskadron flexisoft och vanliga eskadron?Asså får hästen mindre skav av FS om dom är mjukare eller något.:laugh:

Sv: Eskadron flexisoft

Nej det tror jag inte, enda skillnaden är den lilla mjuka flärpen längst upp vid böjsenan.

Det är ingen skillnad för mig, min häst är känslig. Ska du köpa någon av dem, köp de billigaste:p

Påverkar inte skavkänsligheten något, men flexisoft är ju bättre för hästens senor så köp dem om du ska köpa några.

det har nog ganska lite betydelse. säger som Bison: köp med fårskinn för det kanske kan vara lite mer skillnad.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
888
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
440
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka