Eskadron skydd!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Han_naH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 793
H

Han_naH

Måste bara ha lite smakråd. Vad ska man köpa för färg på eskadronskydden, de helt vanliga senskydden, svart, brun eller gråa?
Har en fux, brunt läder.
Tror jag hoppar de gråa på direkten, men vad är snyggast svarta eller bruna?
I-landsproblem :angel:

Sv: Eskadron skydd!

på en brun häst då?? skulle gärna vilja veta hur höga flexisoften är baktill (inkl. det "mjuka") (försöker sno din tråd lite får se hur det går ;))

glömmde ju att jag tycker du ska ha bruna på en fux!

Låna på du!

Hade jag haft en brun häst med svarta ben hade jag definitift köpt bruna. Absolut den snyggaste färgen :)
Blir nog bruna till min också, var bara tveksam om de passade på en fux, tror aldrig jag har sett bruna på en fux.

Har ingen aning om hur höga de är, jag måste beställa ponny jag, till min stora häst :p

bruna helt klart! grå kan oxå va fint! men absolut inte svart

Mmm... tycker om deras bruna färg också :)
De får nog bli ett par sånna innan jag tar mig råd att köpa ett par bruna veredus med läderinsida, them I love!

Vilken dum fråga.... :p
BRUNA skydd såklart!!!!
Svart är inte snyggt på fux och dessutom har du brunt läder. ;)

tycker absolut att du ska ha bruna om du har brun sadel o träns. grått e ett stor NO NO på fuxar.

hampis skrev:
tycker absolut att du ska ha bruna om du har brun sadel o träns. grått e ett stor NO NO på fuxar.

grått kan faktiskt vara fint på fuxar tycker jag

De bruna eskadron är klart snyggast oavsett vilken färg hästen har. Däremot är Veredus skydden med läder mycket snyggare med svart utsida. :D

tycker inte svarta, det blir inte snyggt eftersom du har brunt läder (sen är det tråkigt med svart!)
dom bruna skulle nog passa bäst med brunt läder (det har jag själv till min ena fux), men även grått skulle va superfint!

så antingen brunt eller grått :)

min unghäst (fux, brunt läder) har min andra hästs gamla svarta eskadron nu, men det får va vardagsskydd bara för det är faktiskt inte så fint :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Shixle
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31