Eskadron tekniksskydd

marrissparris

Trådstartare
Tänkte passa på att köpa nya bakskydd nu när Hööks har 30%. Funderade på de nya fr Eskadron sk tekniksskydd... Men vad innebär det egentligen? vad är skillnaden mot de vanliga? Gillar modellen på dessa då jag har ett par liknande fast ej "tekniksskydd", Har haft de vanliga bakskydden fr Eskadron också men de hade en förmåga att vrida sig lite ibland.

Sv: Eskadron tekniksskydd

Grejen med teknikskydden är vel at dom klämmer till lite rundt bakbena i språnget, så att hästen lyfter/drar till sej bena bättre. Sås alla skydd av den modellen har samma effekt, men dom reella tekninksydenn något mer kanske..
Endel hästar fungerar bra med dessa skydd, andra fungerar ett tag för så att det krånglar till sej, då dom andvänder bakbena på ett onaturligt sett som ofta kan föra till låsninger ol.
Min hoppar bra med dom, men inte för länge, hon börjar bocka och krångla.. men har bra teknik iofs.
Ska vel heller inte användas varje dag iom det jag nämnde över.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
27
· Visningar
1 094
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 146
Senast: ildiko
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31