Sv: Eskadron

Tyvärr hade dom inte det schabraket jag ville ha :( (dessutom var det högt över normalpris... Där kostade dom 800 nästan medan dom kostar 600 i vanliga fall)

Har itne Börjes Eskadron i affären?

Calevo har ju också, men då är det ju utomlands ifrån så fraktkostnaden blir väll en del.

Jag vet att:

Hund o. Hästsport i Örebro - Örebro
Tel. 019-13 50 85
Ekeby-Almby, 70595 ÖREBRO

Har eller åtminstone haft Eskadronschabrak. De har även deras täcken :love:
Annars kan du nog göra bästa klippen på mässor osv. Du ska inte till Globen?

Är Mias och Equilline bra då? Vilken är bäst och mest prisvärd? Mias är ju betydligt billigare (300) än Equilline (500)

Det finns ju många butiker som saluför skydd m.m. från Eskadron, de kan säkert även ta hem schabrak åt dig i den färg och modell som du önskar.

Diabolical_Kitten skrev:
Är Mias och Equilline bra då? Vilken är bäst och mest prisvärd? Mias är ju betydligt billigare (300) än Equilline (500)

Mias är tunna i bomull, fina men enkla och rena i designen.
Equiline är styvare i tyget, ngt tjockare och mer dekorerade. De har ju flätade, glansiga eller tvinnade passpoiler och dyl, medan mias bara har en tunn tygkant .
Bra vardagsschabrak, men equiline känns lite lyxigare dock.

Ang Mias schabrak... köpte ett jättesnyggt vitt tävlingsschabrak med mörkblåkant, guld passpoal. Det fick tvättas i 30 grader. Tyvärr så trådar sig den mörkblå kanten något enormt efter bara en tvätt...Lite trist :mad:

Jo... Och jag vill ju gärna ha lite lyxigare schabrak. Jag har tröttnat på att ha vardagsschabrak (har ju en del "vanliga") och vill bara köpa lyxigare som RG och Eskadron nu. Men jag ahr kollat runt lite nu och på Equinet.se kunde man välja helt själv hur man ville att schabraket (Equilline)skulle se ut, och de möjligheterna har man inte med Eskadron... Så det blir nog Equilline och till våren får jag köpa några fina RG...

kvalitetsmässigt tkr jag mia's o equiline är lika. mia's är smidiga för dom e så tunna o bra, equiline är ju mkt tjockare o framförallt styvare i tyget som sagt. väldigt jobbiga att få in i tvättmaskinen tkr jag! då är mia's smidigare förstås.

kan hålla med om att equiline känns lite lyxigare eftersom det finns så olika kantband, flätor osv. mia's är lite mer klassiska och stilrena.

Nackdelen med Equiline är att färgen lätt tvättas ur har jag sett.
I tävlingsstallet, på samma anläggning som där jag har min häst har de x antal
marinblå Equiline schabrak med guldfläta (hur många som helst!!) och efter en tid blir jätte många urtvättade och ser lätt dassiga ut i färgen...

Men på Gekås (du har ju inte såå långt dit) så säljer de, eller har i alla fall sålt typ kopior av Equilineschabraken. De kostar typ 159:- eller nåt sånt? Minns inte riktigt.
Jag köpte ett beigt med guldfläta där i somras. Hur fint som helst!
http://community.webshots.com/photo/305518620/349315192FGvorZ
http://community.webshots.com/photo/349315455/349315455BFgQfw

Dom är väldigt prisvärda, och ser ju lyxiga ut! :)

Annars har JW också väldigt snygga schabrak. Finns hos Skara Hästsport bland annat.

Gillar Mia´s också - ypperlig passform, håller jättebra i form och färg av vad jag sett! Har ett själv och är jättenöjd med det!

saddleclothvelvetcutoutlg.jpg

Fast de är snyggare i verkligheten! :D

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 911
Senast: Görel
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner