Eskadronbenskydd

Russis

Trådstartare
Tänkte köpa senskydd + bakstrykkappor (låga) till pållen, men undrar nu om någon vet hur långa/höga senskydden är i storlek full (Eskadron alltså)? Har en häst på ca 155 cm, och är rädd att dom blir för långa.

Allmänt om Eskadron? Har hittils bara hört positiva saker om dessa skydd! :)

Tack på förhand! :banana:

Sv: Eskadronbenskydd

Har en häst i ungefär den storleken Han har ganska smala ben och han har pony på sina esk. de passar bra. full är både för långa och lite för stora. däremot bakskydden är för små i ponny. :smirk:

Jag har alltid upplevt de som relativt små i storlek, men
det kanske bara är jag som inbillar mig ;) Det är iaf bra skydd,
till ett bra pris.

Lånar knapp och svara alla! Tack så mycket för svaren! :bow:

Min häst har inga jättekraftiga ben, men absolut inte heller tunna/smala ben, och andra senskydd jag provat i storlek ponny har varit för små (har dock inte testa Eskadronskydden..).
Tror nog att cob skulle vara bäst, men Eskadron har väl bara ponny och full...

Fler som tycker Eskadron är små i storleken?

Jeg synes Eskadron er små i str! Mitt 168/600 vbl sto kan ikke ha Eskadron i str full for de er for korte. Hun har ikke unormalt lange ben. De kan iallefal umulig passe en enda større hest!

Har en häst som är ca 165...(men har inte så stora ben) har ett par bakskydd eskadron.. i stl full som passar utmärkt... hade även dessa till en D-ponny... så full borde nog passa eftersom de är rätt små i storlekarna..kram :)

min polle på ca 160 kan inte ha full, de ä på tok för höga, å hon har aldeles normala ben, hon kan inte heller ha pony då benen är något grova för de.. ja smo vill ha eskadron på henne, de borde tillverka dem i cob! förresten,ingen som vet några snygga cob skydd??

Tack för svar! :bow:

Låter som att det är delade meningar huruvida dom är små eller stora... Någon som har i storlek full och vill mäta hur långa dom är?

Eskadrons skydd (iaf fälttävlans modellen) är mindre full än vanliga full. Dom är mindre än mina andra full. Och är lika stora ungefär( kanske lite mindre) än mina veredus i storlek Cob. men veredusen är ganska stora i storlekarna.

Men min dponny kan ha full skydden från eskadron. så det borde din också kunna ha.

Hästen min är 160 och dom är perfekta. (han har inga långa ben)

Tycker det är bra skydd,hade mina i nästan 10år innan jag nu köpte nya! :love:
Det ena blev slitet & gick sönder lite så då snubblade pållen på dom i skogen,inte kul :( Men som sagt-det är efter 10år! :banana:
Jag tycker att dom är ganska stora i storlek,min pålle är ca.1.60 & jag köpte cob,dom är precis så att dom nästan är lite långa...
Runt om är dom bra,jag brukar vika över dom lite,för att dom ska sitta ordentligt,så dom är rätt stora :smirk:

Jag har ett paar eskadron skydd till min foderpålle. Tror att de är full storlek (kanske är x-full, men jag tror inte det). De är i högmodell och passar jätte bra på honom, men han är en stor häst på 178 cm. ;)

Jag tycker att Eskadron är valdigt små. Passar okej på min häst på 165 med ganska spinkiga ben, men till min andra som är ca 172 så tycker jag dom är för korta!! Och han är inte grov!

Ja, jag hoppas att de är små i storleken, då cob inte finns...

Snälla! Är det någon som har eskadron i strl full och vill mäta längden/höjden på senskydden? Tack på förhand!

GOD JUL på er förresten! :banana:

Jag har mina ute i stallet, men om jag kommer ihåg kan jag mäta dem då.

Jag tror du kan ha full till din häst. Ett tips är att köpa flexisoft-modellen, de har mjuk gel högst upp o minimerar därför risken för skav. Bra ifall de skulle va ngt stora!

Nu har jag äntligen köpt skydden!
Ett par bruna senskydd fram och ett par bruna strykkappor bak (låg modell) blev det! Och jag är supernöjd! Passade pållen perfekt! :)
Senskydden var 23 cm långa/höga och blev inte för långa.

senskydden i pony passar min smäckra d-ponny med smala och korta ben perfekt. även bakskydden.
han skulle drunkna i full, senskydden skulle sluta på knät i princip och kotskydden skulle vara alldeles för stora.
tyvärr tycker jag resåren är lite korta, då jag precis får plats med fårskinnsinlägg fram på honom, men inga bak för då blir resåren för korta.

Liknande trådar

Utrustning Funderar lite på att köpa benskydd till hästen och undrar vad man bör välja för storlek till 160 cm hög häst, om man har full på...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Kiwifrukt
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december... 2
Svar
33
· Visningar
8 115
Senast: Hund!
·
Utrustning Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på...
Svar
15
· Visningar
888
Senast: Houdinie
·
Samhälle Bästa Bukefalister! Lång tid har gått sedan jag vistades här dagligen och stundligen, men jag hoppas att några av er ändå minns mig. Att...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Sofiplopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka