Ett annorlunda test..

Sv: Ett annorlunda test..

Där jag bodde förr möte jag spöken flera gånger i veckan, vi hade ett par familjer med burka. ;) Den där uppflygande overallen är den "tuffe" tonårskillen som precis när han ska av spårvagnen rusar upp och skrike "buuuuuuuuuu" för att skrämma hunden.
Kastruller och kompostgaller tappas ett par gånger i veckan här hemma och det lokala a-lags gänget vill gärna hälsa och leka med mina hundar.... Sex veckor runt nyår så kan man tro att man är i ett krigsområde...

Rottisen är immun eller positivt inställd mot det mesta har sett honom rädd vid ett eller två tillfällen på 8½ år men jag misstänker att tibben hemskt gärna hade visat sig från sin vrålapa sida om han fått möta burkakvinnorna på en smal gata:crazy: Han reagerar mycket på mycket så att säga och är inte överdrivet intresserad av främmande personer. Men så är han ingen brukshund heller.

Det var detta jag menade. Även om man inte träffar på spöken var dag, så kanske man ser en biodlare eller så nån gång, och vet då hur sin hund reagerar. Samma vid avreaktion vid dumpe som någon sa, min förra hund sprang på en åker där det låg en fågelskrämma som satta fast på en kratta som vält, så när matte råkade ställa sig på krattan var det precis som en dumpe på Mh banan (fast matte var nog mest överaskad själva :p )

Jag själv har "sprängt " en micro, tappat kastruller i stengolv osv.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 170
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: Nepenthe
·
Mat Hittade ett intressant test baserat på en undersökning av två personer vid Technical University of Zürich som upptäckte att folks äckel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
2 604
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp