Ett Bra Träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare furreburre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 181
F

furreburre

Är så trött på alla nya halvbilliga träns man köper som alddrig blir så bra som man tänkt sig att jag bestämt mig för att köpa ett riktigt bra träns, kosta vad det kosta vill.

Så är det någon som har ngt tips på ett bra träns/märke?

Sabre har otroligt fina träns, underbart läder och bra hantverk. Prisvärt också, även om de kostar.

Morris&Nolan
Har själv ett sådant med pullarnosgrimma. Väldigt fin läderkvalitet, finns även med vanlig nosgrimma osv.

Frank Baines
Ska oxå vara väldigt bra träns, har beställt ett med aachennosgrimma, vill ha samma märke som på nya sadeln :)

M&N tränsen kan du se på www.henrikssonsridsport.se tror jag
FB på www.hansbo-sport.se

Mitt MN-träns kostade 1600, sen kostar tyglar ca 600-900 kr
FB-tränset hoppas jag få för 2000 kr med tyglar, men då är det billigt! ;)

Passiers träns är de bland de allra finaste du kan få i mina ögon. :d :love:

M&n Herve Godignon och Frank Baines har också helt ok träns, men lite billigare. För det ultimata passiertränset tror jag att du får hosta upp runt 4000-5000 pix

Frågan är dock om det är värt att ha ett så dyrt träns. Jag skulle nog knappt våga använda det. Vet hur petig jag är med alla grejjor jag har nu :smirk: Ett M&N känns nog lika fint och är schysst kvalitet men man behöver inte ha hjärtat i halsgropen när man använder det eller lämnar det ur sikte ett ögonblick. :)

har ett M&N som ja e rätt nöjd med..
men jag e helt kär i dy'on tränsen! ska köpa ett sånt till nästa pållen!! =) skitfina!

Detta Passierträns har jag och det är min absoluta favorit :d. Dock säljer inte Hansbo Passier längre :(.
Har även ett F-B träns som jag tycker är snyggt, men inte i samma klass som Passiers ;).
Har M&N's pullarträns också, men det är lite för mycket ludd i ansiktet på det tycker jag, men det går att förminska :D.
Dy'on's träns tycker jag inte är så fint faktiskt, men dom har ett finare och billigare.
HG tränset är också fint.

Det enda Sabra jag har, är ett kandar men det är också :love:.

M&N helklart! har ett svart med mässingspännen, pullar. :love: och så har ja haft ett hubertus till förra ponnyn. va också kanon.

Förutom alla märken de andra har sagt så tycker jag Pariani-tränsen är väldigt fina. :d

Jag har ett Parianiträns med släta lädertyglar i dressyren som jag är väldigt nöjd med. :)
Snyggt och bra kvalitet. Blir bara snyggare ju mer man använder det. Och smörjer, såklart.... :D
Som hoppträns har jag ett Hubertus med pullarnosgrimma.
Jag tycker den pullarnosgrimman är väldigt snygg för den är lite avlång och i dubbelt läder istället för en luddig nosplatta mitt på nosen (avskyvärt). :crazy: :D
Hubertus är också av bra kvalitet. Enkelt, men bra. Vinner i längden.
Ett extra plus för Hubertus är att man kan köpa till lösa grejer, ex sidostycken mm. :idea: Bra om något går sönder.
Mitt kandar är ett Baines Equiestrian och det är också klart godkännt. :)

Sv: Ett Bra Träns?

Fast chetak har skit träns som tappar färgen för att dom inte är genomfärgade. Går att pilla bort färgen... Stübben har jättebra träns, Passier är riktigt fina. Men om jag skulle köpa ett nytt skulle jag köpa ett Schumaer eller ett Sabre

Jag har precis köpt ett Dy'on Glengordon collection, svart. Det var superfint på min lille häst som har ett lååångt huvud som smalnar av. Det var ju inte så dyrt heller.
Fint ny när vi ska bort å allt.
Annars så tycker jag att hubertustränsen är riktigt bra.

hej!
jag tycker mkt om...

frank baines
equipe
hg
dyon

det är dom som jag trivs bäst med :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·
Kläder & Bli fin Tänkte inhandla en ny plattång. Eller hair straightener verkar de heta numera. Den ska i första hand vara till för att locka mitt långa...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka