Ett litet stalldilemma

Sv: Ett litet stalldilemma

Jag är likadan. Struktur och planering är viktigt för mig, för att få vardagen att gå runt. Helst skulle man ju vilja hinna med någonting annat än skola och stall åtminstone ett par gånger i veckan. Eftersom vi båda har kontorstider (även om jag inte går i skolan alla dagar, men jag kommer inom ett år arbeta kontorstid jag också), så tycker jag inte heller att det är en rättvis arbetsfördelning att personen tar alla vardagar, och jag får ta helgerna = att jag aldrig får en sovmorgon. Personen bor på platsen, och skulle mycket väl kunna ta ut hästarna för att sen gå in och somna om. Jag har en halvtimmes bilkörning enkel resa, och när jag ändå är på plats måste jag klara av all mockning, ridning och pyssel, vilket gör att det är en omöjlighet att somna om sen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 407
Senast: Skye
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 494
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp