Ett måste att galoppera på ridläger?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Fiix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 049
F

Fiix

Jag har en travare som inte kan galoppera särskult bra :crazy: Men hon kan om hon vill ;) Men jag vill åka på ridläger med henne, men måste hästen kunna galoppera för de? Har letat efter ridtravar läger men hittar inget ... och jag har inte heller hittat något om det på andra sidor heller ...

Sv: Ett måste att galoppera på ridläger?

om du hittar ett ridläger du blir intresserad av - ring och berätta, säg att din häst har svårt för galopp men att du undrar om du kan komma ändå. du kanske hinner träna mer galopp med den innan lägret också? det kommer säkert gå bra.

min kompis tog med sin travare på läger förra året, han hade svårt för galopp men det gick bra ändå. han hade inge problem att hänga med på uteritter när andra galopperade, och i slutet av veckan gick han riktigt bra i galoppen också.
Lycka till! :D

håller med föregående talare :D och du kanske kan få hjälp med galoppen där också om det är bra ridläger!

Senast ändrad av en moderator:

Håller också med dom andra!
Ni åker ju dit för att lära er ju!
:)

Jag har en travare som inte kan galoppera särskult bra :crazy: Men hon kan om hon vill ;) Men jag vill åka på ridläger med henne, men måste hästen kunna galoppera för de? Har letat efter ridtravar läger men hittar inget ... och jag har inte heller hittat något om det på andra sidor heller ...

Nu vet jag ju inte var du och pållen bor... men vi i Linköping med omnejd planerar att ha ridtravarläger fre-sön som vi hade förra året mkt uppskattat :)
Eller håll utkik på www.ridtravare.com
för det ska finnas planer på läger i sommar... kanske nåt i närheten av er!
// Marie

Se det inte som ett hinder. Se det som en möjlighet att få hjälp med galoppträningen av din häst. Och håll koll på länken som Norrsken81 la in. Den föreningen är bra!!!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 181
Senast: Emuliiaa
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 304
Senast: Claraclara
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka