Ett nytt videoklipp från HUndcoachen

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare zetor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 917
Sv: Ett nytt videoklipp från HUndcoachen

Häftigt! :love:
Blir så himla sugen att lära lillhunden sånt där! Eller ja.. inte narkotikasök just.. :crazy::p

Jag älskar specialsök! Synd att Fredrik kontaminerade allt bara.

Min ena hund är inkörd på ett preparat också och vi har precis examinerat. Vår lärare hade placerat ut preparatet i ett okänd rum på en okänd plats till oss precis som i filmen. :laugh:

Coolt! Grattis!
Finns det olika nivåer på hur "svårt" det ska vara? Alltså typ att ämnet ska vara förpackat på nått visst sätt eller så? Tänkte på det som Fredrik gjorde med te, kaffe och plastpåse..

Menar du att han kontaminerade programmet med sin närvaro, eller att han tafsade så mycket på påsen? :p:rofl:

Coolt! Grattis!
Finns det olika nivåer på hur "svårt" det ska vara? Alltså typ att ämnet ska vara förpackat på nått visst sätt eller så? Tänkte på det som Fredrik gjorde med te, kaffe och plastpåse..

Menar du att han kontaminerade programmet med sin närvaro, eller att han tafsade så mycket på påsen? :p:rofl:

Hihi, ja att han tafsade lite mycket på påsen och burken. ;) Tycker gott att han hade kunnat tafsa lite på kaffeburken och andra saker i köket också som en principsak.

Svårighetsgraderna beror ju helt och hållet på hund och ambitioner.:) Man kan göra det väldigt svårt för sin hund om man vill.
Jag strävade efter att Iver skulle hitta sitt preparat i ett okänt rum med en annan utläggare som använt tång för att preparatet ska vara sterilt.
Om vi fortsätter och skolar in oss på mögelsök höjs svårighetsgraden ännu mer.:)

Det där hade min hund älskat att göra. Jag brukar gömma godis i en kartong i en plåtburk och på ett svårt ställe men han klarar dte ändå hur lätt som helst.

Vad kan man använda för smidigt ämne att träna sånt här med? min första tanke var typ vaniljsocker eller kanel men det har man ju alltid i skafferiet så det blir lite dumt kanske.

Förslag?

Kan man lära en hund att hitta mobilen? Fast den luktar väl inget särskilt va? Annars ahde jag VERKGLIGEN behövt det, är hopplös på att slarva bort grejer.

För att göra det enkelt så hade jag valt ett lätthanterligt ämne. Lagerblad, ( lätta att ta med tång, och sticka in lite överallt osv ) kong, puck, ( går att dela i små små bitar och är inte dyrt att köpa nytt ) kaffeböna m.m.

Tänk praktiskt så finns det massor att välja mellan.

Vad gäller mobilen så är nog det i svåraste laget om du inte kan tänka dig att sätta något "märke" å mobilen. En klistergrej eller liknande hade säkert gått att lära in som etikett.:)

För att göra det enkelt så hade jag valt ett lätthanterligt ämne. Lagerblad, ( lätta att ta med tång, och sticka in lite överallt osv ) kong, puck, ( går att dela i små små bitar och är inte dyrt att köpa nytt ) kaffeböna m.m.

Vad gäller mobilen så är nog det i svåraste laget om du inte kan tänka dig att sätta något "märke" å mobilen. En klistergrej eller liknande hade säkert gått att lära in som etikett.:)

Ah, lagerblad var smart. Måste jag testa :) Nu när det är kallt ute så går det inte träna så mycket ute, han fryser så fort vi stannar mer än 2 sekunder så allt som går att göra inomhus är toppen.

kong och puck, vad är det? *känner mig korkad*

Ja jag kanske kan hänga ngt på mobilen, en liten påse med lagerblad i :D Hm, kanske ska lära han att hitta fler alldagliga saker så jag slipper virra runt som en höna hela tiden.

Han verkar lära sig ord ganska bra, vi kan be honom hämta "Findus" (hans findusgosedjur), "Kaninen" (gosekanin från ikea), "Benet" (innefattar alla ben) sista är "Hjulet" (en leksak som ser ut som ett gummidäck som han fick häromdagen).

Bara att börja lära han "tofflorna", "morgonrocken", "kaffet" och "tidningen" så är dagen räddad :D

Hur lärde du in? Ska man börjar med att han ska ta tassen på ämnet och så berömma och sen efterhand även lägga på skallet samtidigt som han markera med tassarna? Eller ska man göra på annat sätt?

Nu om man t ex be han att hämta benet och det råkade ligga inkilat under en möbel eller uppe på något högt så brukar han skälla för att amrkera att man ska komam och hjälpa honom. Kommer man inte kommer han och "hämtar" mig och vekrligen visar vart benet är.

kong och puck, vad är det? *känner mig korkad*

Kong, du vet en såndär aktiveringsgrej i gummi, ser ut som ett päron med bilringar.:D
Med puck menar jag hockeypuck!

Ja jag kanske kan hänga ngt på mobilen, en liten påse med lagerblad i :D

Hihi, det hade ju varit jättekul, kan du inte fixa det? ;)

Bara att börja lära han "tofflorna", "morgonrocken", "kaffet" och "tidningen" så är dagen räddad :D

Precis!

Hur lärde du in? Ska man börjar med att han ska ta tassen på ämnet och så berömma och sen efterhand även lägga på skallet samtidigt som han markera med tassarna? Eller ska man göra på annat sätt?

Nu om man t ex be han att hämta benet och det råkade ligga inkilat under en möbel eller uppe på något högt så brukar han skälla för att amrkera att man ska komam och hjälpa honom. Kommer man inte kommer han och "hämtar" mig och vekrligen visar vart benet är.

Jag fokuserar på igenkännnig av ämne och att ha en säkerhet där innan jag låter en markering ta form. Jag måste tyvärr verkligen hoppa isäng nu så jag orkar upp till jobbet men jag berättar gärna hur jag brukar gå tillväga imorgon. :laugh:

det borde ju inte va så svårt att göra en typ av "mobilsmycke" fast med en liten påse med bra ämne i :D

man ska vara lite forsiktig med det dar med mobilen..

Min forre kille visade mig garna var mobilen var nar den borjade ringa.. (mkt bra nar matte garna glommer bort var hon gjort av saker o ting) ..bara det att jag lamnade mobilen och gick ut ett tag.. nagon ringde och grabben plockade upp mobilen, bar den till dorren och tyvarr bet han liiiite for hart... Tack o hej till den mobilen.. :angel:

Nej men du... tack för länken, hundföraren är en bekant. :-) Duktiga och fina Viggo ;-)

Aha, då vet jag vad du menar, har kikat på sån min inte köpt någon än, kanske skulle införskaffa en.

Aha, en riktig puck :)

Ja jag borde nog göra det, fast iof vet jag inte om jag vill ha en nerdreglad mobil, får i så fall lära han att han bara behöver skälla eller nått.

Naw, vilken fin vovve :)

Jag fokuserar på igenkännnig av ämne och att ha en säkerhet där innan jag låter en markering ta form. Jag måste tyvärr verkligen hoppa isäng nu så jag orkar upp till jobbet men jag berättar gärna hur jag brukar gå tillväga imorgon. :laugh:

Jättegärna!! *mycket tacksam*

man ska vara lite forsiktig med det dar med mobilen..

Min forre kille visade mig garna var mobilen var nar den borjade ringa.. (mkt bra nar matte garna glommer bort var hon gjort av saker o ting) ..bara det att jag lamnade mobilen och gick ut ett tag.. nagon ringde och grabben plockade upp mobilen, bar den till dorren och tyvarr bet han liiiite for hart... Tack o hej till den mobilen.. :angel:

Ajdå...men man få väl sätta både en påse och en repstump som den ska bäras i då. *inser att med all den utrustningen så kommer det bli omöjligt att tappa bort mobilen* :D

Kan man lära en hund att hitta mobilen? Fast den luktar väl inget särskilt va? Annars ahde jag VERKGLIGEN behövt det, är hopplös på att slarva bort grejer.

Det kan min. "Ta telefonen" heter det. Jag kommer nämligen alltid på att telefonen ligger kvar i sängen när jag redan har skorna på mig, då är det praktiskt att hunden lubbar och hämtar.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 517
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 606
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 300
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka