F
FjantaZ
... vad har gått fel??
I Januari hade vi en pigg och glad hund som älskade promenader och att träna.
Idag har vi en hund som vägrar lyda stundtals, ignorerar sin förare till 100%, kommer ej på inkallning, går alltid i slowmotion på promenad
Skillanderna som jag vet är hon löpte i början av mars o sedan gick det utför....
Min sambo tränar till att klara lydnadsklass I men han hatar lydnad
Jag som älskar att träna får max träna lite tricks
Han har under denna tid gått om mig i hierarkin men han är ingen stark ledare
Jag är pedant medans han är så där jaja blir nog bra....
Hunden är totalt slö, slapp o likgiltig...leka går bra en stund sedan titta man på fåglarna...godis måste man ha för att överhuvudtaget motivet till ngt
Jag håller på all bli knäpp och tycker inte längre att det är kul med att ha hund...
Alla råd tips och sådant är välkommet...
det är en rottistik på 16 månader...Haft henne sen 7 månaders ålder var då helt otränad och utan regler...Jo hon älskar när husse och hon tränar räddning...
hjälp önskas....
I Januari hade vi en pigg och glad hund som älskade promenader och att träna.
Idag har vi en hund som vägrar lyda stundtals, ignorerar sin förare till 100%, kommer ej på inkallning, går alltid i slowmotion på promenad
Skillanderna som jag vet är hon löpte i början av mars o sedan gick det utför....
Min sambo tränar till att klara lydnadsklass I men han hatar lydnad
Jag som älskar att träna får max träna lite tricks
Han har under denna tid gått om mig i hierarkin men han är ingen stark ledare
Jag är pedant medans han är så där jaja blir nog bra....
Hunden är totalt slö, slapp o likgiltig...leka går bra en stund sedan titta man på fåglarna...godis måste man ha för att överhuvudtaget motivet till ngt
Jag håller på all bli knäpp och tycker inte längre att det är kul med att ha hund...
Alla råd tips och sådant är välkommet...

det är en rottistik på 16 månader...Haft henne sen 7 månaders ålder var då helt otränad och utan regler...Jo hon älskar när husse och hon tränar räddning...
hjälp önskas....