Bukefalos 28 år!

Ett transportfynd eller?

S

skumpan2000

Min träningskompis har köpt nytt släp och ska nu sälja sitt gamla som vi funderar på att slå till på. Det är från -88 och nymålat, nytt golv och nyfixade bromsar. Egentligen skulle hon sålt det för 10 000kr och att köparen och hon delat på kostnaderna för bromsar och golv men nu får vi det för endast 10 000kr bara för att hon vill bli av med det snabbt. Så, vad tror ni, de släpet jag har sett i samma skick har iag gått på minst 13 000kr men jag är inte så insatt som många andra här säkert är????
 
Har du kollat vikten på släpet så att du kan dra det med B-körkort. Eller du har kanske BE? Hur mycket får du dra i det...vilket är maxvikt att dra på bilen? Såna frågor är ju också viktiga, annars står man där med sitt fina, billiga släp och kommer ingenstans! Annars låter det som ett väldigt bra pris.
 
ska du eller hon fixa golvet och bromsar? ifall du lämnar in det så blir det troligtvis mer än 3000 kr. har du någon som kan fixa det så är materialkostnaden ca 2000 för enbart golvet.
 
Va bra, då tar vi nog och köper den, vore ju så skönt med en egen och slippa låna så ofta som vi gör nu! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 402
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp