Eukanubas foder, bra eller dåligt?

Sv: Eukanubas foder, bra eller dåligt?

det är som vilket premiumfoder som helst dvs bra.
sen har ju alla olika favoritsorter om det är eukanuba, royal, hills osv...

Personligen gillar jag RC bättre, hundarna växer på tok för fort med eukanuba,det är för mkt tillväxt*** vad heter det nu då?? höll på säga steroider men det heter det väl inte?
Både min o min systers hund gick på det som valpar/unghundar, båda har ledproblem pga att dom växt för fort, enligt två oberoende vet. har detta med tillväxt** att göra. Dom rekommenderade att byta foder. Nu kör jag på RC, syrran på natures ****. O hundarna fungerar så optimalt dom kan trots deras problem. Min valp går på RC, har gjort sedan han föddes.
Kan ju självklart vara otur att båda hundarna fick problem men en på tok för stor risk för mig att ge valpen detta foder, det törs jag int chansa på..

Jag glömde skriva att jag INTE tycker det är ett dåligt foder, dom skulle aldrig få sälja det om det vore det. Så missförstå mig inte men jag är lite skrockfull med tanke på båda hundarna..

Liknande trådar

Hundhälsa Har ett stycke kräsen hund som är tämligen ointresserad av mat. Vi har provat alla möjliga olika varianter för att få han att äta men... 2
Svar
20
· Visningar
1 419
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025