Eurolite ridhjälm

mazariin

Trådstartare
Funderar lite smått på att införskaffa en ny ridhjälm. Har ju trots allt ridit i min gamla wembley i väldans många år nu, och den är inte speciellt bekväm.
Var och kikade på hjälmar idag, och hittade en Eurolite ventliationshjälm som var väldigt bekväm! Hur är kvalitén på de hjälmarna? Någon som har erfarenhet av dem?

Sv: Eurolite ridhjälm

Har två såna, väldigt lätta och mjuka att ha på sig, inget som klämmer. Kvaliten är väl säkert helt okej, själv har jag inte haft mina så länge. Hinnar inte slita ut hjälmar, brukar bli avbockad nån gång om året. :p

jag köpte en förra sommaren och den håller sig ännu fin, behöver inget underhåll och torkar snabbt om man svettat ner den. Jag tycker den är skön men det beror väl lite på huvud formen och den är lött som det tidigare skrevs.
Och priset är ju bra;)

Hm...jag tror att det är en sån jag har
1778878.jpg

Med en såndär ventilationsgrej där framme? Min är i silver.
Jag tycker jättemycket om den förutom en sak...jag borde ha köpt en storlek mindre för den jag har töjde ut sig ganska mkt. Inte så att den åker runt på huvudet men tillräckligt för att den ska åka fram om jag hoppar.
Annars rekommenderas den starkt och den är dessutom ganska billig.

Jag har har en sån, fick den i julklapp ifjol, så jag har ju inte haftd en så värst länge.
Men hittils har den iaf varit bra, sval och skön :)

Köpte en tvåfärgad brun på Euro Horse i helgen. Använde den på min hoppträning i måndags och då höll den måttet.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 684
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka