Centaur

Trådstartare
Köpte det där marinblåa fleecetäcket med röda gjordar från Event och blev milt sagt besviken.:crazy:

Det var visserligen billigt men fyy vilken usel passform! Ponnyn ligger mellan 125 och 135 och jag tog den mindre eftersom jag hört att Event är stora i stl. Men det sitter ju helskumt! Var kort i ryggen men enormt i bogen! Trots innersta hålet och en stl mindre så hänger det nere på bogen. Och han har breda bogar.. Skittäcke! :devil:

Fler som har haft problem med sina Event täcken?? Jag kommer iaf aldrig att köpa fler, då betalar jag hellre dubbelt så mkt och får ett täcke som sitter som det ska........

Sv: Event

Jag fick ett Event termotäcke i 30 års present och det har också urdålig passform.
Det gick långt ner på knäna och kasade bak så bogspännerna kasade ner under bogen. Det var även så tunt att jag inte kunde ha det på min frusna häst :mad:
Kommer ALDRIG lägga pengar på ett Event täcke.

kommer bara till framsidan?

vimsan; ja det är precis så mitt sitter också, alltför stort i bogen...

En i mitt gamla stall köpte ett liknade termotäcke som mitt och sydde igen bogvecken. Då satt det bättre men rörelsefriheten blev ju väldigt begränsad.

Ja de är hemska :crazy: Är för brett i bogen för en FJORDING, då är det brett.

Men du kan ju inte byta avatar sådär! Det är ju jätteförvirrande ;)

ja eller hur, då är det illa. :p

haha, men det är ju iaf ff en fux. bytte ju till min vita ett tag och då klagade alla... :D

jag har 2 eventtäcken och tvekar inte att köpa flera då de sitter som en smäck på min Tinker och min kallblodstravare!

Jag har ett likadant och precis som du beskriver är det stort i bogen. Hästen har i vanliga fall 135/140 men i det här är det 125. Helskumt :cool:

Jag beställde ett eventtäcke i vintras till pållen, men provade det och skickade tillbaka det BUMS!

NOLL passform! Provade det även på kompisens häst som är en smäckrare typ än min häst men även där satt det helt åt he....

Aldrig mer event för min del i alla fall... Jag håller mig till shires och sverigetäcket... (fast sverigetäckena tycker jag inte håller måttet längre... inte som dom gamla regäla täckena dom hade förr. Jag har kvar ett idag, det är 10 år gammalt minst.. funkar fortfarande kanon!)

ja funderade på att skicka tillbaka det men kostade ju bara dryga 200 spänn så känns som det blir mer besvär at skicka tillbaka... :p

men är glad att mitt första event var ett billigt fleece och inte ett dyrt vintertäcke om man säger så. ^^

Jag har ett event termotäcke, och det sitter fint på mitt sto.
Har 135 och hon ligger mellan 135 och 145.
När jag köpte henne i våras hade hon tydliga bogskav, men denna vintern med det eventtäcket och horseware har hon inte ens antydan till skav...

har även ett event utetäcke med helhals, det sitter ungefär som termotäcket.
Däremot har min stallkompis ett eventfleecetäcke, och det sitter uselt... bogspännena nedanför bogen liksom, fast ryggen är lagom.
Så fleecetäckena kanske är sämre?

Hmm undra om det är ett sånt som jag har. Min ponny som också är mellan 125 och 135 har ett sånt fleecetäcke(tror jag, det är marinblått/rött/vitt iaf:angel:) och det är enormt i fram även fast han inte är jätte tanig direkt.

Liknande trådar

Utrustning Äntligen har jag hittat 300 gr täcke med hals som inte är tråkigt marinblå, svart eller rutigt :up: Det ena är shires typhoon combo...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: maoulina
·
Utrustning Pållen önskade sig visst ett nytt vintertäcke i julklapp, har nu tagit sönder det älskade gamla tjocka täcket :cry: Visserligen har det...
Svar
16
· Visningar
1 873
Senast: Magica
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 512
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31