Bukefalos 28 år!

Ex-kriminelle tränaren: ”Är utfryst av förbundet”

Han var yrkeskriminell, satt i fängelse och var ledare för mc-klubbar.
Nu jagas travtränaren Jonas Bergdahl, 48, av sitt förflutna.
– Jag har blivit utfryst av Svensk Travsport, säger Bergdahl i en stor intervju med Expressen.
Nu väljer tränaren att flytta till Frankrike.
 
Kan han flytta till Frankrike och har en verksamhet han kan leva på och hästar som vinner osv och bra personal, det låter inte som om det är så synd om honom.

Klart alla ska väl få en ny chans och så kanske men har man begått såpass grova brott under så lång tid så får man nog räkna med att folk är skeptiska mot en..
 
Möjligt att han gjort en massa grova grejer men han har också avtjänat sitt straff och säger sig ha lämnat den världen bakom sig. Känns lite konstigt att personalen skulle förstöra för honom? De är väl avlönade av honom menar jag?
Jag tycker dock det är helt fel att sabotera och förgifta(!) hästarna bara för han tränar/äger dem. De har inte valt att hamna i hans stall.
 
Det jag fått reda på honom hur han är i nutid, jag kan säga att jag förstår att han flyr till frankrike iallafall. Jag tycker inte synd om honom alls.
 
Vad jag läser så säger han att han ångrar en del saker och har själv valt att bryta med sitt gamla liv, suttit av sina straff och försöker vara hederlig. När får man en ny chans, aldrig?
Det beror nog på vad man menar med ny chans. Det han gjort kommer alltid att finnas med honom som en del. Men han har suttit av sitt straff och har därmed rätt att röra sig fritt i samhället igen. Jag skulle nog ha garden uppe för en sådan person. Däremot anser jag väll inte att någon person ska frysas ut eller trakasseras alternativt få sina hästar förgiftade. Med det sagt så vet jag inte om till 100 % tror på händelseförloppet som det beskrivs eller snarare jag tar honom nog inte på hans ord. Testade han vattnet om han nu misstänkte att hästarna blivit förgiftade av det, på vilket sätt behandlade hans personal hans hästar illa etc.

Det tar tid att bygga upp nya förtroenden och man får räkna med att människor är skeptiska.
 
Hur svårt ska det vara att helt enkelt bara hålla sig borta från folk man inte gillar? Orka hålla på och sabotera, ge sig på hästarna osv. Har man inget bättre för sig än att bete sig som en idiot?
 
Vad jag läser så säger han att han ångrar en del saker och har själv valt att bryta med sitt gamla liv, suttit av sina straff och försöker vara hederlig. När får man en ny chans, aldrig?

Man kan få en ny chans av samhället. Men man kan aldrig kräva att en individ ska lita på en. I det avseendet finns det han gjort med honom även efter avtjänat straff. Han precis som alla andra måste förtjäna tillit. Han har då större uppförsbacke än många andra.
 
Det beror nog på vad man menar med ny chans. Det han gjort kommer alltid att finnas med honom som en del. Men han har suttit av sitt straff och har därmed rätt att röra sig fritt i samhället igen. Jag skulle nog ha garden uppe för en sådan person. Däremot anser jag väll inte att någon person ska frysas ut eller trakasseras alternativt få sina hästar förgiftade. Med det sagt så vet jag inte om till 100 % tror på händelseförloppet som det beskrivs eller snarare jag tar honom nog inte på hans ord. Testade han vattnet om han nu misstänkte att hästarna blivit förgiftade av det, på vilket sätt behandlade hans personal hans hästar illa etc.

Det tar tid att bygga upp nya förtroenden och man får räkna med att människor är skeptiska.
Vad jag läst om honom och hört från folk som haft med honom att göra så har han redan förbrukat sina chanser och sin chans att få ett frötroende från folk i nutid också, sen om man vill tro på dom som är nära honom eller råkat ut för honom är ju en annan sak. Men man ska nog inte gå på den artikeln helt för det är mycket som inte kommer fram.

Jag förstår inte varför en sådan person får utrymme i media..
 
Vad jag läst om honom och hört från folk som haft med honom att göra så har han redan förbrukat sina chanser i nutid också, sen om man vill tro på dom som är nära honom eller råkat ut för honom är ju en annan sak. Men man ska nog inte gå på den artikeln helt för det är mycket som inte kommer fram.
Nej det är ju en väldigt ensidig berättelse med en hel del frågetecken.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp