Excel, kolumnerna

Kratus

Trådstartare
Jag tänkte försöka mig på foderstatsberäkning i Excel. Men när jag öppnar en ny bok så är både kolumner och rader numrerade. :crazy: Jag trodde i min enfald att kolumnerna var bokstaverade. :angel:
Hur får jag det att stå A, B, C... osv istället för 1, 2, 3... :confused:

Det blir väldigt förvirrande annars, det lilla jag gjort i excel tidigare har alltid haft bokstaverade kolumner. :p

Senast ändrad:
Sv: Excel, kolumnerna

Vet inte version du har men i Excel 2007 hittar du inställningen om du klickar på kringlan och väljer Excel-alternativ, under Formler finns det R1C1-referenstyp som du bockar av.

Okej, jag har 2003 års version, men då vet jag iaf vad jag ska leta efter.

Tack så mkt! :bow:

Tror inte det ska bli några problem att hitta det. Har för mig att det var något kortkommando som ändrade som man kommit åt av misstag men kommer inte ihåg vilket...

Äsch, jag hittar inget sånt nånstans... :( Ingen hjälp från Office-hjälp heller. *suck*

Jag ändrar mig... Jag har hittat. :p

Senast ändrad:

Verktyg|Inställningar|Allmänt kanske?

Vilken timing! ;) Bra att du hittade det i alla fall.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 969
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
27 259
Senast: Amk
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka