Excel-macro

Ja, det är kul när man lär sig nya saker. :)

Ofta använder man bara de enklaste funktionerna i programmen, och har ingen aning om vilka möjligheter som finns. Om man ägnar några timmar till att lära sig programmen ordentligt och kanske skriva några smarta makron kan man spara mycket arbete sedan.

Jag gick en kurs i skolan nu i våras där vi fick lära oss att programmera makron i excel via Visual basic. Man kan t.ex. spela in makron för att sedan redigera dem i visual basic och få den att repetera samma sak 150 gånger osv. :) Så kan man lite programmering kan man göra i princip allt. ;)

/Erica

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
334
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
351
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025