Bukefalos 28 år!

S

Sprettan

Wilmer har länge haft en liten kal fläck på sitt ena bakben. Har inte brytt mig alls om det tidigare men nu verkar fläcken ha växt ganska mycket under bara några veckor. Wilmer själv bryr sig inte alls i detta, den varken kliar eller gör ont. Har någon sätt något liknande? Vad ska man göra åt sådan?
Här kommer några bilder på fläcken också:

2005_08_03_sar.jpg


2005_08_03_sar2.jpg
 
Sv: Exem?

Min Fia hade nått liknande fast i nacken. Veterinären ställde diagnosen sommarsår och skrev ut kortisonsalva som fick det att läka ihop. Det blev inte heller nått direkt sår, utan mer en skorpa i gult/orange. Vilket ju är bra eftersom kortison aldrig ska smörjas i öppna sår.
Kanske du borde ringa veterinären och fråga, dom kan nog hjälpa dig.
 
Sv: Exem?

Jag tycker att det ser ut om ringorm faktiskt!!
Bast att ta honom till veterinaren....det ar inte alls speciellt roligt att fa ringorm som manniska.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur hanterar ni er irritation kopplat till hästen? Har haft min häst sedan februari i år och hon är så fruktansvärt pillig med mulen...
2
Svar
27
· Visningar
2 434
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 499
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 790
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp