Exemtäcke till shettis

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hanna_S
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 815
H

Hanna_S

Våran shettis har knottallergi och behöver ett exemtäcke. Men jag har stora problem med att hitta ett i rätt storlek. Köpte minsta storleken på Börjes, 105 cm, vilket hon drunknade i. De affärer jag har tittat i har helt enkelt inte haft så små storlekar. Någon som har tips på var jag kan hitta ett förhållandevis billigt exemtäcke som verkligen passar en shettis?

Sv: Exemtäcke till shettis

Förstår dig helt, min shettis som klarar av att ha 105 normalt fullkomligt drunknade i ett sådant täcke.

Här är en länk till bra täcken, vet inte om det är så billigt, men man kan få något som passar iaf.
http://www.boett.com/

Sv: Exemtäcke till shettis

Exemtäckena på Hööks har bra passform och deras minsta storlek. xs=105 sitter bra på min shettis. Själva täcket är en kopia på Boetts, jag har haft båda och väljer Hööks, samma kvalitet men billigare är min erfarenhet. Huvan som hör till Hööks täcke höll däremot inte så länge, nätet för öron och ögon var tunt och gick sönder, jag har kvar Boetts gamla modell av huva så nu har han den till i stället. Hoppas du hittar nåt bra till din häst, vet hur besvärligt det är med exemhästar!
/carran

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 287
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka