Exemtäcke

clubman

Trådstartare
ja när börjar man bäst slänga på detta??? det kan ju inte vara för kallt...och helst innan solen blir för stark..ni som är vana vid detta. När börjar ni??

Sv: Exemtäcke

Jag brukar slänga på min eksemhäst täcke när det har varit plusgrader dygnet runt i några dagar.

Det beror på lite, men så fort jag ser att knotten kommer fram så åker täcket på. I slutet på april brukar det vara här där jag bor. Men det beror helt och hållet på hur vädret är.

Direkt när jag tar av regntäcket slängde jag på exemtäcket på min fd exemhäst. Behandlingen började jag med i samma veva.

Nu är det ju inte knott min reagerar på utan det är Uv ljuset...

Min reagerar på stickande insekter. Så han har haft eksemtäcke under vanliga täcket i snart tre veckor... Jag hann inte med så han gick utan eksemtäcke fyra dagar när det var fint och varmt på dagen och han har sår i svansen redan, trots regntäcke.

I så fall skulle jag sätta på täcket omgående. Man lurar sig på ljuset lite eftersom det är ganska kallt ännu. Men solen "tar" lite redan.
Min är knottkänslig och har tjock vinterpäls kvar (fäller visserligen jättemycket) men jag avvaktar ett tag till. Jag har inte sett några knott ännu i alla fall.
Vi hade -11 i går morse, så de som ev har kommit fram fryser nog.:devil:

Ja jag tror att det äker på nu! Idag hade vi tolv grader och strålande sol! Så imorgon åker det på!! vill ju nite tat hon börjar klia av sig manen som äntligen växt ut!!:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
278
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
291
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 229
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 128
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Hårtråd
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur