explorer.exe har stött på ett problem...

Saybia

Trådstartare
Hur får jag det att fungera normalt igen?
Har en mapp på datorn med grejer som jag vill(måste) komma åt men så fort jag scrollar ner i mappen poppar ett fönster med texten "explorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas" upp och då går det inte att göra nåt annat än stänga ner mappen. Har testat flytta runt den, starta om datorn osv. men får samma meddelande. Jag vill ju komma åt grejerna jag har i just den mappen och helst hade jag behövt få det att fungera redan i kväll...
Vad har hänt? vad kan jag göra? alla andra mappar fungerar korrekt och den här mappen hade jag uppe utan problem senast i går...

Sv: explorer.exe har stött på ett problem...

Okej jag bytte och det fungerade :) Men tidigare har det aldrig varit några problem att ha miniatyrer som visningsläge, vad är det som är galet? kan väl säga att det här bara sker på mappar som innehåller musik och filmklipp, alla bildmappar är det inga problem med :confused:

adobe acrobat reader kan knulla sönder windows totalt när det kommer till att visa miniatyrer. för att ta ett exempel. annars kan det vara en gifbild som inte funkar eller vadsomhelst ärligt talat.

enkla lösningen är dock att helt enkelt inte använda miniatyrer.

Jaha... nytt problem då :crazy: Har filmklipp i en mapp och filmklippen visas som minatyrer men så fort jag klickar på mappen så kommer rutan med "explorer.exe har stött på ett problem..." upp och sen låser sig datorn så jag måste trycka på ctrl+alt+delete och stänga mappen därigenom. Problemet är alltså att jag inte hinner ändra till ett annat visningsläge innan rutan kommer upp och datorn låser sig... vad gör jag åt detta? hade ju varit kul att kunna kolla på filmklippen...

öppna valfri mapp, välj visa som detaljerad lista eller ikoner eller så, välj alternativ -> mappalternativ, visa alla mappar som denna. sen kommer den tycka att du sak starta om datorn men det kan du skita i.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 098
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 534
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 239
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31