Exponent Två B - era erfarenheter?

transmission

Trådstartare
Ni som pluggat matte och använt er av "Exponent Två B", har ni upptäckt fel i uppgifter och facit? Min sambo pluggar på distans nu och dagligen måste han maila läraren och fråga hur det egentligen står till. I 9 av 10 fall har det visat sig att det stått fel i boken.

Boken är tryckt 2012 och jag tycker det är lite konstigt att dessa fel inte uppmärksammats och rättats tidigare?
Finns det någon annan bok man kan köpa som är likvärdig och använda sig av istället? Det stör koncentrationen ganska mycket att hela tiden behöva kontrollera om uppgifter/facit stämmer eller inte.
 
Sv: Exponent Två B - era erfarenheter?

Har inte jobbat med exponent, men givetvis kan han köpa en annan. Ni måste bara vara säkra på att den tar upp de moment som finns beskrivna i skolverkets kursplan för ma2b. Vilket de flesta gör :)
 
Sv: Exponent Två B - era erfarenheter?

Tack! Ska kolla närmare på den.

Någon som vet om man kan reklamera en bok med såhär många fel förresten?
 
Sv: Exponent Två B - era erfarenheter?

Jag hittade ett fel i en faktaruta och mailade förlaget som står på boken, uppgav titel, författare, utgivningsår som står någonstans på de första sidorna samt sida som felet var, i ditt fall vilka tal som det står fel på :)
Det är ju nya böcker iom den nya läroplanen så det är större risk att hitta fel nu i början av utgivningen :)
 
Sv: Exponent Två B - era erfarenheter?

Smart! Det ska vi göra. Fast vi kanske bara ber dom granska hela boken istället, enligt sambon är det fel på var och vartannat uppslag.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 308
Senast: Korven
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 443
Senast: Vallmo
·
Äldre Jag tror att vi precis har varit med om den absoluta höjden av idioti i bostadssammanhang! Dottern har precis blivit sambo och flyttat...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 503
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 014
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp