Extensions på häst?

SaraXX

Trådstartare
Nej, jag är inte seriös.
Funderade lite när jag var hos hästen i går och satte på flughuvan som hon kliat av. Hennes pannlugg slutar fånigt nog precis över ögonen, jag klipper den inte.
Undrar om det skulle funka att fixa en hårförlängning på något sätt i pannluggen?:D Jag har aldrig gjort hårförlängning så jag vet inte hur det går till, kan nån som är mer insatt upplysa mig.

Sv: Extensions på häst?

Det går iaf att köpa man- och svansextensions. Om de bara är temporära eller hur de sitter fast vet jag inte, men var sådana med i senaste Equipage. *saknar rulla med ögonen smiley*

Annars kan man ju göra en fattigmansextension, och fläta in hösnören. Inte helt ovanligt innan flugluvor och flyweils kom ;)

Det har jag gjort! Fast i svansen.

Vi fick ett sto på betäckning som hade amputerad svans, bara lite kvar i roten. Hon led av det och försökte vifta bort flugor med stumpen så en av mina andra pållar donerade svanstagel som jag sydde fast i små inbakade flätor. Satt bra de veckor hon var hos oss.

Nu har jag provat! Jag tog tagel från manen och flätade in i pannluggen. Det var lite krångligt för pannluggen är så tunn men nu har hon iaf tre lite längre "tofsar" som går en bit nedanför ögonen. Tur att man inte är "hästfåfäng" :p

Ska bli intressant att se om det hjälper. Jag skulle nog behövt ha lite längre ändå egentligen. Hur sätter man fast extensions på människor?

Aha, okej. Jag fattar. Blir nog snyggare än gummisnoddar och flätor :o

Liknande trådar

Ridning En häst har gått på ridskola och trivdes inte med det, lärde sig där att stanna och vägra gå och det slutade med att ryttaren satt av...
Svar
19
· Visningar
1 334
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 758
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 216
Senast: Bee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka