exteriörbeskrivning för schäfer var jag på igår!

S

skrocken

Måste bara få skriva om min upplevelse igår. Det var korning o exteriörbeskrivning på grannklubben. åkte dit för att titta på ett par släktingar till min lilla loppa. Och blev full i skratt! Tänk vilken variation i storlekar, färger, benställningar, kroppsbyggnad och huvuden vi har på våra bruksschäfrar! Kan inte alltid vara lätt för nya att inse att vi alla har samma ras...

då jag ju medvetet har valt bruksschäfer så är ju inte utseendet det viktiga för mig, men nog tycker man ändå att man skulle kunna skönja en viss röd tråd!
 
Sv: exteriörbeskrivning för schäfer var jag på igår!

Ja det är verkligen helt otroligt vad olika det kan vara :) , FAST jag tycker att det är okej. Hade man sett vardera av dessa hundar på stan hade man omedelbart tänkt "schäfer". Det är först när de står brevid varandra som man ser olikheterna :D
 
Sv: exteriörbeskrivning för schäfer var jag på igår!

tyvärr ösregnade det precis hela dan så några kort blev inte tagna.
 
Sv: exteriörbeskrivning för schäfer var jag på igår!

visst har du rätt i det! Man ser ju att det är schäfer, men att samma standard kan ge såååå olika hundar....Fast nu är väl inte den exteriöra biten så viktig för dom som föder upp o köper bruksschäfer. Men lite full i skratt blev jag iaf!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp