exteriör för 2-åring?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kajsalisah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 982
K

kajsalisah

Är det stor chans att en 2-åring med långa ben och som nu är högre i bak också kommer att växa ikapp och länga sin mycket korta, stumpiga kropp/rygg? Hoppas någon förstår vad jag menar...

Sv: exteriör för 2-åring?

Japp de kan växa på längden sent, har själv en som var extremt kort upp i ca 2,5 års ålder (med tanke på två långlinjerade föräldrar så var vi lite förbryllade var denna mkt korta rygg kom ifrån). Som ca 2,5 åring började hon äntligen växa i lite på längden och kan nog idag som 4 åring sägas ha ganska normal rygglängd möjligen fortfarande ngt kort men inget extremt som tidigare när man verkligen undrade var sadlen skulle få plats någonstans.

Tack! Nu känner jag mig något lugnare! :-)

Jo, det är absolut god chans att den växer i sin kropp, vänta ut den bara :) En tvååring på våren ser inte alls ut som den kommer att göra när den vuxit klart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 072
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka