Extern kabinett?

bollen__

Trådstartare
Vad menas med en extern kabinett?

Jag letar efter en bärbar hårddisk man kan koppla till tvn.
Hittade först den här:
http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=21_201&products_id=9834

och sedan den här:
http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=21_334&products_id=9837

På den sista står det ju att den är på 320gb så jag förstår ju att det är en sån som jag letar efter.
På den andra står det ju ingen storlek, bara kabinett, vad menas med kabinett? Är det bara själva skalet då eller vad? Hur använder man den?:confused:

Tacksam för hjälp!:bow:

Sv: Extern kabinett?

precis, bara ett skal, som ett NAS (network attatched storage), fast du får montera i hårddisken själv.

Aha, vad kan man då ha för hårddisk? En vanlig som man har i datorn eller är det någon speciell man måste köpa?

Oki, vad för slags ska jag ha till den jag länkade ovan? En Sata eftersom det står så?
Har en hårddisk över men vet inte just nu vad det är för sort. Blir ju billigare isåfall att köpa kabinetten än videohårddisken...

står det att den tar emot sata så ska den ha sata diskar, ja.

har den en lång platt sak, ung 5x0.5cm så är det en ATA hårddisk. finns liknande scsi också men jag tvivlar starkt på att det är en sådan disk du har, det är snordyra och används istortsett bara i "servrar", dvs datorer som levererar hemsidor eller databaser till företag och internet.

är det en liten platt sak, ung 0.15x1cm så är det en sata disk.

(ps: jag personligen är emot återanvändande av hårddiskar, de har en begränsad livslängd. sen är de jävligt billiga nuförtiden)

Jo jag vet inte riktigt vad vi har, får väl kika på den. Den satt i datorn men vi trodde den var trasig så då köpte vi en ny och bytte. Visade sig att det inte var den som var trasig, utan nått annat fel som jag nu inte minns men som microshop åtgärdade.

Men det kommer nog bli en "färdig" videohårddisk ist. :D

(ps: jag personligen är emot återanvändande av hårddiskar, de har en begränsad livslängd. sen är de jävligt billiga nuförtiden)

Fast en kabinett kan rädda ens liv om datorn helt plötsligt kolar och man inte har möjlighet att få tag i nya delar/låna dator att lägga hårddiskarna i.

När mitt moderkort la av i våras var jag mycket lycklig över kabinetten då jag behövde info ur hårddiskarna akut! :D

Liknande trådar

T
IT & mobiler Efter låååång tid med förnekelse är det bara att inse att jag måste köpa ny dator :cry: Jag har försökt leta i djungeln av bärbara...
Svar
9
· Visningar
3 425
Senast: Kuckeliku
·
Utrustning har införskaffat transportskydd (H*rze) till pållan. Höga/långa. Men vilket är fram och vilket är bak? Det ena är lite kortare, och...
Svar
6
· Visningar
712
Senast: Liten
·
F
Utrustning Vad är det för skillnad på ett vanligt träns och ett galoppträns?? :confused... 2
Svar
25
· Visningar
2 629
Senast: Pegija1
·
S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025