Extra stor transport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 307
S

Supersonic_

Jag har köpt en häst som inte ryms i min transport :o har för tillfället en Värmlandsvagnen extra bred och hög. Jag behöver ha en transport som är extra lång också, men vad har jag att välja bland? Ifor Williams vet jag har en som är extra lång.. Finns det fler?

Någon som kan ge tips om vad jag ska hålla utkik efter?
:bump::bump:

Sv: Extra stor transport

Haha ja, man ska stödja lokalproducerat ;) har dom extra långa också? Vet du vad modellen heter?

jag har en böckmann big champion till min stora kille. där har han gott om plats på alla håll.:)

En vanlig Thule Horseliner är förvånansvärt stor. Grov häst på 180 cm har gott om plats. Dock ingen jättelång häst kanske men stor i övrigt.

Har själv en stor häst.
Lånd, högrest och tung.

Har nu en Boj EH (Extra Hög och Extra Bred)

Den är just extra lång också, mkt längre framför bommen fram. Så hästen får plats med huvud och man kan tränsa utan att stå trångt. Den är verkligen jätte rymlig.

Den är ca 20 cm längre invändigt än den tidigare nämnda Thule Horseliner.

Christ Comet XL är heter XL för att den är extra lång gämfört med den vanliga Christ Comet!!

Mustang marknadsför sig väl som släp för stora hästar, vet dock inte hur de är på längden.

Thules vagnar är ganska rejäla, iaf en del av dem.

Har själv en stor häst.
Lånd, högrest och tung.

Har nu en Boj EH (Extra Hög och Extra Bred)

Den är just extra lång också, mkt längre framför bommen fram. Så hästen får plats med huvud och man kan tränsa utan att stå trångt. Den är verkligen jätte rymlig.

Den är ca 20 cm längre invändigt än den tidigare nämnda Thule Horseliner.

Sån har jag med och de är mycket rymliga och höga!

kan inte rekommendera boj eh, hade en innan. tung att backa tung att dra, dåligt gjord, glasfibern var det tom hål i på vissa ställe i fronten så tunn den var. Ingen ventilation alls. Jag har alltid varit boj fan, har tom kvar min sen 77, men vi blev så dåligt bemötta när vi påpekade dessa saker så vi lämnade tillbaka den!
jag kör ju rausch nu och den är supertjock i glasfibern. när vi var på tävling i 28 graders värme i somras så var det så svalt och skönt i transporten, trots att den är svartmetallic, och alla fönster går att öppna. den har ju nackdelar den med, men inga allvarliga.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 752
Senast: Edla
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
393
Senast: Ponylove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka