Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vår hund ÄLSKAR att mörda gosedjur. Problemet är bara att hon biter sönder dem så fort.. Och när man har pillat ut stoppningen är de helt enkelt inte lika roliga.
Såå, någon som vet om man kan köpa extra tåliga mjukdjur någonstans? Som iallafall håller några dar?
Jag har ju en tik av samma ras som också älskar att mörda leksakerna.
Hon fick en mjukisgris som faktiskt hållt ett tag men jag har helt enkelt sagt till henne när hon försöker göra sönder den och inte längre leker.
Brukar bestämt säga nej eller loss och kasta leksaken så hon får hämta den, då glömmer hon oftast att göra sönder den och hon springer runt och ruskar på huvudet ist.
Sen har de fått en gammal hoodie som de kan busa tillsammans med, då kan de slita och dra hur mycket de vill!
//Amanda
Annars har jag läst att vissa mjukdjur på "bamses b*llar" ska vara hyfsat tåliga.
har också en gosedjursmördare här hemma hon är ju dock lite mindre än din... det jag har upptäckt är att disney-gosedjuren håller bättre än andra (dvs faktiskt några månader, till skillnad från andra som håller timmar-dagar). köper därför på mig ett gäng disneys när jag är på second-hand-affärer, så att jag har hemma när det behövs
Håller med om råttan! Den har faktiskt hållit i ett par månader, trots att den hamnat i min sheltiemarodörs tassar . Annars tror jag att Granngården har typ långa gosedjur med pipsaker i och de håller riktigt bra verkligen . De enda leksaker som min dam kan ligga och gnaga på utan att ta sönder på 1 min.
Det värsta är att hon är så sjuuukt kär i alla mjukisdjur! Hon har en apa som är lika stor som henne, och när hon får ha den eller när hon ser den så ligger och och gnyr och piper . Hon kan hålla på i timmar verkligen suck. Idag så låg ett nytt gosedjur på köksbordet och lillmonstret blir så ha-galen att hon hoppar upp i soffan som är big no-no och SNOR det . Hemska lilla hund!
Ja, Ikeas råttor har man på det hunddagis mina hundar är. De verkar hålla ett tag och är inte så dyra. Jag ska själv köpa nästa gång vi kommer dit. Finns kanske mer än råttor.
Då måste jag göra er besvikna och säga att vår IKEA-råtta har dött. Den höll iof i säkert 3 månader, men var trebent efter första dagen. Fotbollen som är köpt på samma ställe dog igår - 4 månader efter inköp (iof efter en vild dragkamp..).
Ifall hunden verkligen går in för att förstöra så tror jag inte IKEA-råttorna har en chans. Min hund fick en Tuffy-leksak föreställande en stor "mjukis"-gris som är hårt stoppad och med flera lager nylontyg. Ska tåla riktigt tuffa hundar... Den överlevde faktiskt flera lekar men redan efter de första minuterna hade ett av öronen klippts rakt av.
(allt fluff i bakgrunden är stoppning, och det är bara en del av den)
Så mitt svar är: De finns inte... Men är din hund inte av värsta sorten så kan Tuffy passa.
Jag har en mjukistiger från Dogman som jag köpte på ICA maxi. Har en hund som tidigare slaktade saker (hos förra ägaren). Svansen rök visserligen rätt omgående på den stackars tigern men efter det har den fått vara. Har visserligen fått laga ett par sömmar här och där men numera är det en sutte-tiger som han ligger och suttar på så den är helt blöt.
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...