Extremt hus (kök) nån?

Sv: Extremt hus (kök) nån?

:rofl:

Jag tyckte inte matsalen var så hemsk, om man räknar bort kornisherna eller vad det heter i guld. Skar sig väldigt mot det rosa.
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Fast det är ju litet kul att inreda rum i olika stil om man har ett stort hus.

Själv hade jag tyckt det vore kul att ha ett "arabiskt" rum med massor av kuddar, divaner, snirkliga ljuslyktor och ett sånt där thebord.

Iofs var det rätt många rum i detta hus som INTE var i min stil.

Den rosa matsalen tex = kräksmiley!!!!

Biblioteket var ok men hade de bara 2 st bokhyllor??????? :confused:


Förutom ett "arabiskt" rum hade jag kunnat tänkt mig:

Ett "gothrum"... lite som i familjen addamshuset...:D

Ett medeltidsrum. ( Läs rustikt.... trä.... bjälkar i taket.... fårskinn eller koskinn på golvet, smidda järnljusstakar, sköldar på väggarna...)

Ett rymdskeppsrum. (Med stålrör....galon......listig förvaring....futuristisk belysning.....)

/KT
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Älskade utsidan kan jag ju säga, såg så himla fint och mysigt ut! Matsalen var groteskt :eek: Lite väääl mycket över alla rummen, men sådant går ju att fixa :) Allrummet med tv och soffa i en liten "utbyggnad" var så sött :D
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

*andas, andas*
JÖSSES, det där var nog det värsta jag någonsin sett in inredningsväg! å då är jag hemnet-beroende och spanar hus på skoj väldigt ofta :D
Men hu! Hela huset, utom det lilla vita burspråksrummet/verandan, fick mig starkt illamående och chockad. Allt är så otroligt överdrivet, själlöst, hårt... fruktansvärt :eek: -tycker jag.

Hu, det där kommer ta tid att skaka av sig ;)
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Haha jag vet inte vad jag tycker om det där... några av rummen (sovrum, toa) var riktigt snygga men de flesta var alldeles förpråliga och överdrivna. Jag skulle dock tacka Ja på stört om nån erbjöd mig det... :angel::D
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

http://www2.bjurfors.se/bilder.aspx?OBJGUID=39UBAGNFP85D1MQV&OBJTYPE=CMVilla

Fint? Fult? Jag måste säga att jag tyckte det var rätt faschinerande och jag tror att köket är urläcker i mörker med massor av tända ljus. Dagstid? Nja...


:eek::eek::eek:

Gräsligt helt enkelt.
Den där hemrednings-arkitekten måste ju ha haft totalt hjärnsläpp :o

Och totalt färgblind.

Tänker på ett slakteri när jag ser den vidriga röda färgen i köket.

Det måste vara ett skämt vaa?

AM
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Tänker på ett slakteri när jag ser den vidriga röda färgen i köket.

Men tänk vad praktiskt det måste vara om det föll sig som så att man skulle behöva slå ihjäl någon i köket.:idea: Det gör inget om någon liten blodfläck blir kvar någonstans, för den smälter ju så bra in!:D:rofl:
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Kändes som om det var inrett av någon med multipla personligheter.

Precis min tanke med! Ett par av rummen/lösningarna var faktiskt rätt läckra, jag hade mördat för ett bibliotek i trä, men då ska det vara bokhyllor på alla väggrna!
Men man skulle nog bli lite desorienterad av att gå från ett rum till ett annat... som i en så där dröm där ens lägenhet oförklarligt förändras under drömmens gång.
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Hu, det där kommer ta tid att skaka av sig ;)

Jag kan bara hålla med,att förstöra ett vackert hus med en sån vedervärdig inredning borde vara kriminellt!:eek:

Såg ut som om en påtänd amerikansk inredare som var inne på 70-talet varit i Mölndal på jobb nyligen,hehe...
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Det huset gick jag förbi varje dag innan.
Ser inte speciellt märkvärdigt ut utifrån. Det ligger liknande villor bredvid -i ett av husen huserar ett dagis.
Om jag inte minns fel hus nu så bodde min klasskamrat, i låg- mellanstadiet, i det huset.
Då såg det absolut inte så gräsligt ut! :eek:

Är det det huset så bodde han och hans familj på övervåningen och hans farmor o farfar hade undervåningen. Det var en högst ordinär inredning med mycket träpanel i så fall.

Nästa gång jag går förbi kommer jag ha deras inredning på näthinnan. Ingenting utanpå skvallrar om denna Familjen Adamsinspirerande fabless.
(Men kanske de blåa markiserna, som inte gör sig snyggt till fasaden borde ha gett en hint.;))

Mer än att trädgården är golfbaneklippt till skillnad mot när min klasskamrat hade det då var trädgården ganska vildvuxen men det var roligt att hoppa bland alla löv!
Ser inte ut som om en lövhopparfamilj bor där nu..:p
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

*kl*

Efter det berömda "spegelhuset" (som ju för övrigt också fanns i Göteborgstrakten :angel: ) så är det svårt att bli förvånad. Men det lyckades! Det är helt klart nåt av det allra gräsligaste jag sett. Någonsin. Min inredningstanke är lite att försöka hålla ihop sitt hem inredningsmässigt. Inte så att det ska va helt lika överallt, men ändå nån slags röd tråd. Jag hade blivit helt vansinnig av att bo i ett hus där alla rummen var helt totalt olika! GRÄSLIGT!
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Den där herrgården tittade jag på på någon mäklarsida och för 5,9 mille skulle jag bygga något eget som passade mina behov direkt... som bonus slipper man ju städa en massa onödiga ytor.
:)
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Jo, vi är inne på det, att rita och bygga ett eget drömboende istället för att köpa. Men det är ju så fiiiint med gamla hus:love:

Dessutom gillade vi inte läget... eller fontänen:crazy:
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

*kl*

Visade huset och dess piffiga inredning för min fd. "svärmor".
Född och uppvuxen strax utanför Moskva.

-Åh det måste vara ryssar eller balter med amerikansk inredare som bor i huset, utbrast hon!
(Och lyckades illa med att dölja sin förtjusning över husets inre)
Hon ursäktade sig med att öststatsborna inte har kommit över prålighetens dekadens då många, framför allt äldre, ryssar och balter vill lägga den söndertrasade betongen bakom sig.


Kan ligga någonting i det!

Ska kika på brevlådan nästa gång.;)

Ps! Jag förmedlar bara det Irina sa -med glimten i ögat.
Lägger ingen allmän "bad taste" på folk som är från öststaterna.
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Tanket med att ha en röd tråd genom hela husets inredning tror jag inte var något det överhuvudtaget tänkte på. Det var nog snarare så att de steg in i ett av rummen och funderade vilken stil det skulle ha där, sedan gick de till nästa och tänkte på något helt annat som skulle förverligats där.

Tänk om de hade fria händer att gå lös på fasaden också :eek: Där är det nog tur att vi ändå har lite regler att följa, allt är inte tillåtet.

Fast kul hade det varit ändå att se vad de skulle kunna åstakomma där :rofl:
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Fascinerande!

Husets exteriör är ju helt alldaglig, bara ett lite större hus än de flesta enhushållsbostadshus. Men intetsägande för övrigt. Jag hade gissat att det var inrett i slätstruken svensk stil, lite olika beroende på åldern på dem som bor där.

Och invändigt ser det ut som att de tror att de inrett något slags slott, bara dundrat på med fullt ös. Insida och utsida "talar" verkligen inte med varandra alls.
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Ja det var ju .....annorlunda. Köket skulle få mig att få migrän tror jag.
Fast jag tar hellre detta huset än det som fanns i en tidigare tråd. En skapelse i blått, vitt, mosaik och speglar överallt.
Någon som minns det ?
 
Sv: Extremt hus (kök) nån?

Arbets rummet och allrummet vara snygga. sen var köket lite för myclet lika matsalen som var rosa, Men väldigt snyggt utanför:)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp