Bukefalos 28 år!

Extremt röd hy i ansitet...

firren

Trådstartare
Har ni någon koll om man kan göra något för att minska rödheten i ansiktet?

Har haft detta problem så länge jag kan minnas, även massa folk som kommenterat ont om detta genom åren.
Detta har blivit värre de senaste 5? åren och jag känner att de är dags att försöka förbättra detta då jag annars är nöjd hur jag ser ut och går mer än gärna osminkad.
Detta stör mig så extremt och jag vågar mycket sällan gå utan smink eller rättare sagt FOUNDATION och gärna mycket puder uppepå, då jag även är rädd för att rodna då rödheten blir så extrem...

Kan laserbehandling fungera bra?

Har weleda produkter, aloevera och bättre oljor, känner att själva kvalitén på hyn blivit bättre men inte rodnaden.

Ungefär såhär ser det ut, fast jag har MYCKET starkare röd färg. Mycket skillnad från resten av kroppen och halsen.
http://www.johannatoftby.se/wp-content/uploads/2015/01/IMG_3606.jpg

Vart bör jag vända mig ang detta?
 
Jag hade problem med acne och röd hy. Jag gjorde en hel massa IPL behandlingar, hjälpte inte min acne, men har i princip mjölkvit hy nu. Den blir endast lite röd på kinderna efter en lång dag ute i kylan 8-10 timmar. :)
 
Har ni någon koll om man kan göra något för att minska rödheten i ansiktet?

Har haft detta problem så länge jag kan minnas, även massa folk som kommenterat ont om detta genom åren.
Detta har blivit värre de senaste 5? åren och jag känner att de är dags att försöka förbättra detta då jag annars är nöjd hur jag ser ut och går mer än gärna osminkad.
Detta stör mig så extremt och jag vågar mycket sällan gå utan smink eller rättare sagt FOUNDATION och gärna mycket puder uppepå, då jag även är rädd för att rodna då rödheten blir så extrem...

Kan laserbehandling fungera bra?

Har weleda produkter, aloevera och bättre oljor, känner att själva kvalitén på hyn blivit bättre men inte rodnaden.

Ungefär såhär ser det ut, fast jag har MYCKET starkare röd färg. Mycket skillnad från resten av kroppen och halsen.
http://www.johannatoftby.se/wp-content/uploads/2015/01/IMG_3606.jpg

Vart bör jag vända mig ang detta?
Ja, med laser kan du bränna bort ytliga blodkärl då får du en ljusare hudton och röda kinder är borta, du kan då gå helt utan foundation

Det du måste göra är att hittanågon som är riktigt duktig och vet vad dom gör.
Laser är ett ingrepp så du måste kontakta en bra hudklinik

Det finns risker med att bränna huden för hårt, då kan du få ärrbildning
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 221
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp