Extremt torra läppar?

sandig

Trådstartare
Nu med kylan har jag fått jättetorra läppar och dom bara flagnar och ser skrynkliga och torra ut.. Dom spricker och det gör ONT!

Jag smörjer och smörjer med lepsyl och idomin men inget hjälper...

Någon som har något bra tips?
 
Sv: Extremt torra läppar?

Nu med kylan har jag fått jättetorra läppar och dom bara flagnar och ser skrynkliga och torra ut.. Dom spricker och det gör ONT!

Jag smörjer och smörjer med lepsyl och idomin men inget hjälper...

Någon som har något bra tips?

Jag har inte så ofta bekymer med torra läppar. Är i stort sett knappt torr någonstans...

Men lypsyl anser jag värdelöst. Idomin funkar inget vidare det heller. Det lägger bara fett utanpå.
Jag gillar Helosan samt Elizabeth Ardens Eight hour.
 
Sv: Extremt torra läppar?

Carmex!

Finns inget läppbalsam som ens är i närheten av att funka lika bra! (Min lilla åsikt)
Finns t.ex på Ica Maxi och på Apoteket numera, jag är glad att man inte behöver beställa från USA längre. ;)

/Keb
 
Sv: Extremt torra läppar?

Släng Lipsylet. Det är det sämsta du kan använda, för de innehåller ett medel som torkar ut läpparna för att man ska smörja mer och bli beroende och köpa mer. Är det jag har hört iallafall.

Idomin är inget vidare heller, det går inte in så bra i huden tycker jag. Jag använder ingenting annat än Försvarets Hudsalva, och mina läppar håller sig mjuka och fina. Ibland kan jag få frasiga läppar, men då peelar jag dem med en blandning av socker och olivolja morgon och kväll ett par dagar.
 
Sv: Extremt torra läppar?

min mamma har samma problem, hon använder Lush "Non of your beeswax" och tycker det funkar bäst av det hon testat
 
Sv: Extremt torra läppar?

Har samma problem, haft i många år och alldeles särskilt under vintertid.

Testat det mest som testas kan och för mig är faktiskt lypsyl det enda som fungerar. Förutsatt att jag smörjer läpparna med jämna intervaller. Det är det sista jag gör även innan jag lägger mig för natten och just lypsyl är det enda som håller natten igenom så läpparna inte torkar ut.

Likadant när "avgiftar" mig från nässpray, på med lypsyl så fort det blir minsta torrt. Man är ju inte människa när man slutar använda nässpray.
 
Sv: Extremt torra läppar?

Jag använder bara naturliga läppcerat och tycker de är helt överlägsna! Har två sorter från Burts Bees, en med mango och deras "vanliga" som smakar starkt mint. Sen har jag en med bivax som inte smakar nånting speciellt. Alla fungerar skitbra och är inte ett dugg beroendeframkallande, läpparna blir bara bättre, inte mer spruckna så fort man slutar smörja. Burts Bees finns hos Kicks och vissa apotek så inga konstigheter att få tag på!
 
Sv: Extremt torra läppar?

Ricinolja och försvaretshudsalva funkar för mig. Först ricinoljan och sedan försvarets utanpå. Tjockt lager under natten.
 
Sv: Extremt torra läppar?

Jag använder vanlig hudkräm på torra läppar, gärna lite fetare handkräm. Burt's Bees cerat är också bra.
 
Sv: Extremt torra läppar?

Varje gång efter att jag borstat tänderna tar jag på Lanolin (märket heter nästan så, gul tub svart text), kan köpas på bebisaffär är jättedrygt och jättebra. Om jag haft på det på morgonen så behöver jag inte smörja läpparna på hela dagen, de är mjuka och fina.
 
Sv: Extremt torra läppar?

Glöm lepsyl! Det gör det hela bara värre! Försvarets hudsalva säger jag bara, där har vi grejer! ;):D

Och var noga med att inte slicka på läpparna eller bära läppglans med stor del vatten i sig utomhus! :)
 
Sv: Extremt torra läppar?

Drick nog med vatten och köp ett läppbalsam utan petroleumprodukter (vaselin ex).

Jag har flera från Lush som är riktigt bra :-). Men dom hjälper inte om jag glömt att dricka nog med vatten!
 
Sv: Extremt torra läppar?

Ja, vatten o C vitamin , får direkt torra fnasiga läppar om jag dricker för dåligt
bikarbonat är grejer också
 
Sv: Extremt torra läppar?

Hjärtats Hudsalva! Jag har aldrig haft så bra läppar sen jag började med den. Behöver inte alls smörja lika ofta längre. Innan hade jag testat det mesta.
 
Sv: Extremt torra läppar?

Som så många andra redan påpekat är Lypsyl värdelöst! Nueva funkar bra på mig!
 
Sv: Extremt torra läppar?

Jag håller med alla som säger, drick mycket vatten (om du inte gör det redan). Jag har haft jätteproblem med torra läppar, sönderrivna och blodiga nästan. Men sedan jag ökade på drickandet vintertid så räcker Idominsalva på kvällen för att jag ska ha överlevt hittills i vinter. (det var inte därför jag började dricka mer (det var för att jag började dricka vatten när jag var sötsugen) men effekten märktes direkt). (Har förresten för mig att Purelan inte var så dumt heller, det är för bröstvårtor egentligen)
 
Sv: Extremt torra läppar?

Försvarets hudsalva eller liknande (heter nog olika på olika apotek numera).

Jag har alltid använt lypsyl flera gånger dagligen. Sen provade jag detta och då räcker det med en gång dagligen, knappt det.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
677
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Mina läppar blir extremt torra när det är såhär kallt, någon som har tips på vad man kan göra åt det? I vanliga fall använder jag lepsyl...
2
Svar
22
· Visningar
1 408
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 367
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp